آفتاب

کارشناس روس: روز قدس مبارزه جهانی با تروریسم دولتی اسراییل را منسجم کرد

کارشناس روس: روز قدس مبارزه جهانی با تروریسم دولتی اسراییل را منسجم کرد

مسکو - ایرنا - ماکسیم شوچنکو رییس مرکز پژوهش های راهبردی مذاهب و سیاست های جهان معاصر روسیه اعلام کرد: روز جهانی قدس ابتکار بی نظیری است که مبارزه جهانی با تروریسم دولتی اسراییل علیه ملت فلسطین را منسجم کرد.

شوچنکو که از کارشناسان مطرح روسیه در امور خاورمیانه است، در گفت وگو با خبرنکار ایرنا اظهار کرد: تا پیش از اعلام روز جهانی قدس، مساله فلسطین به فراموشی سپرده شده بود و نیروهای پشتیبان ملت فلسطین نیز به این نتیجه رسیده بودند که مبارزه بی فایده است و مساله را می توان خاتمه یافته دانست.
وی ادامه داد: تعیین آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، ابتکاری بود که تمام تلاش های غربی و اسراییلی را برای فراموش شدن مساله فلسطین از بین برد و امید بخش آزادی این سرزمین از اشغال و همچنین زندگی تمامی فلسطینیان در سرزمین آبا و اجدادی خود در آزادی و صلح شد.
شوچنکو تعیین روز قدس را تدبیر دوراندیشانه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: این ابتکار نقش تعیین کننده ای در سرنوشت ملت فلسطین دارد و اسراییل نیز از روز قدس بیش از ضربه یک بمب اتمی می ترسد و موجودیت خود را در خطر می بیند.
وی گفت: اهمیت روز جهانی قدس بویژه پس از سازش قاهره با تل آویو در کمپ دیوید با میانجیگری آمریکا نمایانگر می شود، زیرا مصر بازیگر بزرگ جهان اسلام است و این سازش ضربه بزرگی به مبارزات آزادی فلسطین زد.
کارشناس روس افزود: با اعلام روز جهانی قدس، تلاش های سازش به کارگردانی واشنگتن و لابی (صهیونیستی) در آمریکا شکست خورد و مساله فلسطین دوباره در مرکز توجه جهان قرار گرفت که در روند پیروزی و تلاش ها برای نیل به این هدف نقطه عطف ایجاد کرد، زیرا در این روز، پیروان همه ادیان و از اقوام مختلف در سراسر جهان از ملت فلسطین حمایت می کنند.
رییس مرکز پژوهش های راهبردی مذاهب و سیاست های جهان معاصر روسیه با بیان اینکه جامعه جهانی مشروعیت و اهمیت حق ملت فلسطین برای تاسیس حکومت و کشور مستقل را می پذیرد، گفت: بدون تردید در این شرایط باید به مبارزه ادامه داد و روز قدس موجب اتحاد برای افزایش کارایی این مبارزه می شود.
کارشناس روس در ادامه مهم ترین وظیفه حامیان فلسطین را روشنگری جهانی خواند و افزود: در حالیکه دشمنان تلاش می کنند، مبارزات آزادی فلسطین را تروریسم بخوانند و از مردم این سرزمین تصویری مخدوش در افکار عمومی جهان ایجاد کنند، دوستان فلسطین باید برای مقابله با این تلاش ها بسیج شوند.
شوچنکو در پایان تاکید کرد: رسانه ها و خبرنگاران کشورهای دوست فلسطین و روشنفکران حامی فلسطینیان در این مبارزه جایگاه خاصی دارند و باید حقایق را در باره سرزمین فلسطین آن گونه که هست برای جهانیان بازتاب دهند.
اروپام*391** 1516
کد N1321518

وبگردی