آفتاب
در گفت وگو با ایرنا

نویسنده مصری: با اعلام روز جهانی قدس، صهیونیست ها دریافتند فلسطین تنها نیست

نویسنده مصری: با اعلام روز جهانی قدس، صهیونیست ها دریافتند فلسطین تنها نیست

بیروت – ایرنا – « کمال الهلباوی» نویسنده معروف مصری و دبیرکل مرکز وحدت اسلامی تاکید کرد که با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان روز جهانی قدس، اشغالگران صهیونیست دریافتند که ملت و مقاومت فلسطین در رویاروئی با آنها تنها نیستند.

الهلباوی در گفت وگو با ایرنا گفت که هدف حضرت امام خمینی(ره) از اعلام روزجهانی قدس، زنده نگه داشتن قضیه فلسطین تا رهایی آن از اشغال رژیم صهیونیستی است.
رئیس و بنیانگذار «مرکز اسلامی در بریتانیا» افزود: امام خمینی (ره) با اعلام این مناسبت بزرگ می خواستند جهان عرب و اسلام و همه دنیا را متوجه این مساله سازند که موضوعات دیگر نباید باعث به فراموشی سپرده شدن فلسطین شود، فلسطین و مقدسات اسلامی ما تا رهایی از چنگال رژیم صهیونیستی باید در دل ها زنده بماند.
الهلباوی با تاکید به مشارکت خود در مراسم روز جهانی قدس به ویژه به حضورهمیشگی در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در انگلیس ، گفت که هدف این مراسم، زنده کردن مساله فلسطین و یادآوری جنایت های رژیم صهیونیستی است.
عضو سابق گروه اخوان المسلمین ابراز امیدواری کرد که ملت های عربی و اسلامی دوستدار فلسطین و مقدسات اسلامی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، در برزگداشت این مناسبت بزرگ مشارکت داشته باشند.
این فعال سیاسی مصری از مقامات و دولت های عربی و اسلامی خواست تا با احترام گذاشتن به احساسات مردم، آنها را در برپایی مراسم های روز جهانی قدس یاری کنند.
وی گفت که این گونه فعالیت ها برای حمایت از فلسطین حتی در صورت همسو نبودن با سیاست های برخی از این دولت ها، به صورت مسالمت آمیز برگزار می شود و عاری از خشونت است، لذا نباید مانعی در برابر آن قرار دهند.
الهلباوی با تاکید بر تاثیرات معنوی بزرگداشت روز جهانی قدس خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین ابعاد این تاثیرگذاری آن است که مساله فلسطین در دل ها و وجدان ملت های عربی و اسلامی زنده می ماند و این باعث می شود مجاهدان فلسطینی انگیزه بیشتری برای مقابله با رژیم صهیونیستی داشته و مسیر ایثارگری را تا آزاد سازی فلسطین ادامه دهند.
این نویسنده مصری تصریح کرد: یکی دیگر از تاثیرات معنوی این حرکت آن است که رژیم صهیونیستی می فهمد مسلمانان با وجود طولانی شدن زمان اشغالگری، فلسطین را فراموش نکرده اند.
الهلباوی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در کمک و حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آنها علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از مقدسات اسلامی در فلسطین، به مواضع مقامات ایرانی و در راس همه حضرت امام خمینی(ره) تقدیر کرد.
وی گفت که امام خمینی(ره) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت رژیم صهیونیستی در تهران را منحل و آن را به سفارت فلسطین تبدیل کردند تا با این اقدام فلسطین صاحب اولین سفارتخانه در دنیا شود.
این فعال سیاسی مصری تاکید کرد: ای کاش در همه کشورهای عربی شاهد چنین اتفاقی بودیم و حکومت های عربی نیز مانند ملت هایشان، فلسطین را مساله مرکزی امت عربی و اسلامی می دانستند.
الهلباوی خاطرنشان کرد: مواضع حضرت امام خمینی(ره) درباره فلسطین از جمله اعلام روز جهانی قدس، مهم و با عظمت است، و از خدا می خواهیم ایشان را غریق رحمت واسعه خود گرداند.
خاورم ** 381** 390** 1324
کد N1321330

وبگردی