آفتاب

وزیر خارجه مالزی نسبت به بحران انسانی در سوریه اظهار نگرانی کرد

وزیر خارجه مالزی نسبت به بحران انسانی در سوریه اظهار نگرانی کرد

کوالالامپور – ایرنا – وزیر امور خارجه مالزی با ابراز نگرانی از بدتر شدن بحران انسانی در سوریه، گفت که به رغم تلاش های بین المللی در مسیر حل بحران سوریه، هزینه های انسانی این منازعات غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا، 'عنیفه امان' وزیر امور خارجه مالزی چهارشنبه شب در آیین افطاری دیپلمات های بلندپایه کشورهای اسلامی، تصریح کرد: ما در سوریه با بحران فجیع انسانی مواجه هستیم.
وی گفت: در حالی که چالش های بزرگ، پیچیده و چند عاملی هستند، جامعه جهانی نیز باید نیازها را پاسخگو باشد و پیش از اینکه انسان ها به اعداد و ارقام گزارش ها تبدیل شوند، وضعیت رو به وخامت مورد بررسی قرار گیرد.
بلندپایه ترین مقام سیاست خارجی مالزی تاکید کرد که کشورش به عنوان یک عضو مسئول سازمان ملل مصمم است نقش خود را در واکنش و فراهم کردن کمک به شرایط انسانی و همچنین تداوم همکاری با جامعه بین الملل ایفا کند.
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، وی در جمع دیپلمات های بلندپایه کشورهای اسلامی مقیم مالزی، افزود: این امر باید مورد به مورد برای کاهش بحران انسانی در نقاط مختلف جهان انجام شده و مد نظر قرار گیرد.
'عنیفه امان' گفت که مالزی با اعضای سازمان همکاری اسلامی برای کمک به اعضایی از قبیل فلسطین و مردم آن همکاری دارد.
وی تحقق حقوق مشروع اقلیت مسلمان و دیگر گروه ها برای صلح، توسعه و امنیت به ویژه در فرایند صلح در جنوب فیلیپین و تایلند را از جمله دیگر تلاش های بین المللی مالزی عنوان کرد.
آساق**241**1611
کد N1321320

وبگردی