آفتاب

حمله نمایندگان صهیونیست کنیست به نماینده زن عرب زبان

حمله نمایندگان صهیونیست کنیست به نماینده زن عرب زبان

تهران-ایرنا-تعدادی از اعضای کنست صهیونیستی در جریان جلسه روز چهارشنبه کنیست صهیونیستی به سمت نماینده زن عرب زبان حمله ور شدند و سعی در آسیب رساندن به وی را داشتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه صهیونیستی 'عرب 48'، در جریان این جلسه کنیست تعدادی از اعضای حزب 'آینده' و فراکسیون 'اردوگاه صهیونیستی' که جریان اپوزیسیون اسرائیل را تشکیل می دهند، به سمت ' حنین زعبی' نماینده زن عرب زبان کنیست حمله کردند و در ادامه تعدادی از اعضای احزاب راستگرا هم به آنها پیوستند.
اعضای کنیست به صورت دیوانه وار به سمت تریبون زعبی که در حال سخنرانی بود، حمله کردند و سعی در تعرض به وی را داشتند.
زعبی درباره توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و ترکیه صحبت می کرد که اظهارات وی خشم و ناراحتی اعضای راستگرای کنیست را برانگیخت. زعبی در این سخنان خود بر لزوم پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان ترک حادثه ماوی مرمره که به ضرب گلوله کماندوهای نیروی دریایی اسرائیل کشته شدند، تاکید کرد.
'اویر اکونیس' از وزرای دولت صهیونیستی زعبی را 'خرابکار' توصیف کرد و اعضای کنیست هم خواستار تبعید وی به غزه شدند.
این نماینده زن عرب زبان کنست در آغاز سخنرانی خود خطاب به اعضای کنست گفت:« آیا سخنرانی 6 سال پیش من در اینجا را به یاد دارید؟ در آن زمان هم تحریک، تنش و نفرت و انزجار موج می زد. امروز به کجا رسیده اید؟ معذرت خواهی و پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان که شما همین جا آنها را 'تروریست' خطاب کردید.
زعبی از تمامی نمایندگان کنیست که در ایجاد تنش و تشنج علیه او دست داشتند، خواست از او معذرت خواهی کنند.
وی افزود که من به خاطر این اقدام شما غرامت می گیرم و آنرا به عنوان کمک به ناوگان آزادی می دهم؛ چرا که تا زمانی که محاصره غزه ادامه داشته باشد، وظیفه ماست که در کاروان های لغو محاصره غزه مشارکت کنیم.
درجریان این سخنرانی زعبی، تعداد زیادی از نمایندگان راستگرا و تندروی کنیست در اطراف تریبون کنیست تجمع کرده بودند و سعی در قطع سخنرانی وی و به زیر کشیدن او را داشتند، اما زعبی به سخنرانی خود ادامه داد و گفت:« آنهایی که قتل مرتکب شده اند، باید معذرت خواهی کنند. این شما هستید که باید معذرت خواهی کنید.»
'اورن حازان' از نمایندگان تندروی کنیست صهیونیستی هم خطاب به زعبی مدعی شد که «تو تنش و درگیری های قومیتی ایجاد می کنی. تو کلا خطرناک هستی و از 'تروریسم' حمایت می کنی. تو منافق هستی! برو به غزه.»
وی در ادامه اتهاماتش علیه این نماینده زن عرب زبان تاکید کرد که «تو خائن هستی، برو به غزه.» حازان همچنین با طرح اتهام 'دروغگویی'علیه زعبی از رئیس جلسه کنیست خواست که او را بیرون کند و او هم با پذیرش درخواست او، این نماینده عرب زبان را از سالن بیرون کرد.
شبک ۶۰۰۲ / 1064
کد N1321269

وبگردی