آفتاب
پاسخ رییس تشکیلات حشدالشعبی به الجبیر:

موضوع حشد الشعبی ربطی به ریاض ندارد بهتراست دخالت نکنید

موضوع حشد الشعبی ربطی به ریاض ندارد بهتراست دخالت نکنید

تهران-ایرنا- در واکنش به اظهارات مداخله جویانه الجبیر درباره حشد الشعبی مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق و رئیس هیات امنای این تشکیلات مردمی خطاب به وزیر خارجه عربستان گفت: مساله حشد الشعبی ربطی به شما ندارد پس بهترآن است که دراین حیطه دخالت نکنید.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز فالح الفیاض پنج شنبه درواکنش به اظهارات عادل الجبیر که خواهان انحلال تشکیلات حشد شعبی شده بود گفت: این مساله به وزیر خارجه عربستان یا هیچ کس دیگری مربوط نمی شود ؛ بنابراین بهتراست دراین زمبنه دخالت نکند ؛هشدار می دهیم که این گونه سخنان به هیچ عنوان تامین کننده منافع و حفظ روابط بین دو کشور نیست.
وی با بیان این که ۱۴۰هزار رزمنده در صفوف حشدالشعبی با داعش مقابله می کنند و هزاران نفر از این تعداد از سایر قشرهای دیگر کشورمان دراین مبارزه همپای ما هستند.
وی در یک برنامه تلویزیونی افزود: سخنان الجبیر نمایانگر چشم انداز و افق دید گوینده است.
الفیاض ادامه داد: درهیچ یک از مجامع بین المللی صحبتی علیه حشد نشنیده ام و دنبیا دارد کم کم در می یابد که این گروه یکی از ارکان اساسی مبارزه با داعش است که عامل فرقه گرایی در کشور ما بوده و درپی کشتار ۷۰ درصد از فرزندان این مرز و بوم است .
از دید افراد منصف حشد موجب شکست فتنه بود ولی برخی از این دستاوردها خوششان نمی اید.
رئیس هیات امنای تشکیلات مردمی الحشد الشعبی ادامه داد: چنین نیست که همه سنی های کشور از حشد واهمه داشته باشند و همه ترس هایی هم که مطرح می شوند واقعی نیستند؛ حشد الشعبی با انبوه داوطلبان مبارزه از موصل مواجه است که می خواهند به صفوف جنگ علیه داعش بپیوندند؛ تاکنون ۴۰ هزار داوطلب درخواست داده اند.
الفیاض اظهار کرد: اگر نیروی حشد الشعبی نبود مناطق اصلی تحت سیطره داعش آزاد نمی شد ؛ آنان در کنار ارتش ونیروهای امنیتی کار انسانی بزرگی می کنند.
وی تعداد مبارزان حشد الشعبی را ۱۴۰ هزار اعلام کرد و اضافه کرد: چهار هزار مبارز دیگر هم اکنون در موصل مشغول جنگ هستند که عضو حشد الشعبی نیستند و ۱۵هزار مبارز دیگر به موصل اعزام خواهند شد.
رئیس هیات امنای تشکیلات مردمی الحشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق افزود: در استان الانبار ده هزار داوطلب، در صلاح الدین پنج هزار و در دیالی هم سه هزار داوطلب حشد الشعبی داریم.
وی پیش ازاین نیز خبر از مشارکت ۱۵هزار نیروی حشد الشعبی در عملیات آزادسازی استان نینوا خبرداده بود.
شبک ۶۰۰۲ **1917
کد N1321262

وبگردی