آفتاب

رویدادها و حوادث عراق در یک نگاه / چهارشنبه 9تیر

رویدادها و حوادث عراق در یک نگاه / چهارشنبه 9تیر

تهران – ایرنا – تاکید دولت عراق بر ضرورت حضور همه نیروها در عملیات آزادسازی موصل، انفجار بمب در بغداد، سفر رئیس پارلمان عراق به کویت، مشارکت 15 هزار نیروی داوطلب در آزادسازی استان نینوا در عراق، نزدیک شدن نیروهای عراقی به موصل، انهدام 450 خودروی بمب گذاری شده در فلوجه و دادگاه فدرال عراق اصلاحات وزارتی العبادی را باطل کرد،از خبرهای امروز عراق است.

-دفتر اطلاع رسانی دولت عراق امروز در بیانیه ای بر ضرورت حضور همه گروه ها و تشکلات در عملیات آزادسازی موصل تاکید کرد.
بر اساس بیانیه دولت عراق، مواضع دولت برای جذب همه نیروهای و تشکلات برای جنگ با تروریسم در عراق همواره ثابت بوده است و امروز تمام نیروها و تشکلات تحت هر عنوانی، اعم از ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم، نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) و بسیج عشایری (حشد العشائری)، پلیس محلی و پیشمرگه برای آزادی استان نینوا و آزادسازی شهر موصل مبارزه خواهند کرد.
-پلیس بغداد امروز اعلام کرد، در پی انفجار دو بمب در منطقه امین در شرق و منطقه ابو غریب در غرب بغداد دستکم پنج نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند.
-سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق امروز در سفر به کویت با شیخ صباح الأحمد الجابر امیر کویت دیدار کرد.در این دیدار دو طرف درباره گسترش روابط دو جانبه و تحولات منطقه و عراق بحث و گفت و گو کردند.
-«سلطان العاکوب» استاندار نینوا امروز از مشارکت 15 هزار نفر از نیروهای داوطلب در عملیات آزادسازی این استان از دست گروه تروریستی داعش و حفظ امنیت آن بعد از آزادسازی خبر داد.
-نیروها عراقی امروز (چهارشنبه) از پیشروی به سوی پایگاه هوایی راهبردی قیاره خبر دادند؛ دستاوردی که می تواند به عنوان سکوی آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل استفاده شود.
یک فرمانده ارشد عراق اعلام کرد که ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم عراق منطقه تلول الباج در 260 کیلومتری شمال بغداد را از اشغال داعش خارج کردند.
-فرماندهی پلیس استان الانبار امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای نظامی و عشایر عراق تلاش تروریست های داعش برای حمله به منطقه عامریه در جنوب فلوجه را ناکام گذاشته و 450 خودروی بمب گذاری را منهدم کردند.
-خبرگزاری رویترز گزارش داد، دادگاه فدرال عراق روز سه شنبه نشست (هشتم اردیبهشت ماه) پارلمان این کشور را باطل اعلام کرد؛ نشستی که در آن با اصلاحات جزئی در برخی وزارتخانه های عراق موافقت شده بود.
شبک **خاورم**9365** 1917
کد N1320995

وبگردی