آفتاب

کشته شدن فرمانده ارشد یمنی وابسته به عربستان

کشته شدن فرمانده ارشد یمنی وابسته به عربستان

تهران – ایرنا – یکی از فرماندهان ارشد یمنی وابسته به عربستان در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته ملی یمن در استان مأرب کشته شد.

به گزارش شبکه خبری المسیره یمن، قاسم السلفی شامگاه دیشب به همراه شماری از همراهان خود در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته ملی یمن از پای درآمده است.
رسانه های وابسته به عربستان کشته شدن السلفی به عنوان رهبر گردان
«الفرسان» را در منطقه هیلان استان مأرب تاکید کردند.
به گزارش رسانه های عربستانی این فرمانده سهم به سزایی در تشکیل ارتش موسوم به «ارتش ملی» یمن (که نیروی وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن است) در سال گذشته داشته است.
در آخرین تحولات یمن، اسماعیل ولد شیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد: مذاکرات صلح یمن که در کویت در حال برگزاری بود به بعد از عید فطر موکول شده است.
هیئت انصارالله و کنگره ملی یمن برای مشارکت در گفت وگوهای صلح با هدف پایان‌دادن به بحران این کشور از اردیبهشت سال جاری در کویت مذاکراتی را آغاز کردند.
عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
خاورم**9363**1144
کد N1320884

وبگردی