آفتاب
مقامات امنیتی اعلام کردند؛

نوع برنامه ریزی حمله تروریستی به فرودگاه آتاتورک مشابه بروکسل است

نوع برنامه ریزی حمله تروریستی به فرودگاه آتاتورک مشابه بروکسل است

برلین - ایرنا - نشریه اشپیگل به نقل از مقامات امنیتی آلمان اعلام کرد که حمله تروریستی دیشب (سه شنبه) به فرودگاه آتاتورک در استانبول به دلیل آنکه نوع برنامه ریزی آن مشابه بروکسل بوده است می تواند توسط گروه تروریستی داعش صورت گرفته باشد.

این مجله آلمانی افزود :مقامات آلمانی بر این عقیده اند که حملات تروریستی فرودگاه استانبول دست خط داعش بوده است و نحوه حمله به این فرودگاه همان نشانه هایی را دارد که حمله به فرودگاه به بروکسل داشته است .
آنها گفته اند که این عملیات نمی تواند کار گروههای تروریستی کرد باشد، چون انها معمولا افراد نظامی و دولتی هدف قرار می دهند، درحالی که داعش معمولا افراد غیرنظامی را هدف قرار می دهد.
از دید مقامات اطلاعاتی آلمان این حمله تروریستی در استانبول غافلگیر کننده نبود و به گفته یک مامور اطلاعتی آلمان می بایستی با توجه به حملات اخیری که اتفاق افتاده بود آن را پیش بینی کرد.در هفته های اخیر نیز مکررا پیام های هشدار دهنده ای در مورد احتمال سلول های تروریستی در ترکیه داده شده بود و نیز در این پیام ها حمله به فرودگاه آتاتورک نیز دیده می شد.
به گفته کارشناسان امنیتی آلمانی این سوء قصد خیلی وقت پیش برنامه ریزی شده بود و نحوه حمله به بروکسل و استانبول نشان می دهد که تروریست ها مانند 11 سپتامبر دیگر نمی خواهند وارد هواپیما شوند بلکه هدف آنها ورود به فرودگاه و بعد تا حد امکان گرفتن جان مسافران زیادی است.
اروپام**456**441**1856
کد N1320849

وبگردی