آفتاب
رسانه های عربی زبان:

حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی سلاح جدید جمهوری خواهان علیه دمکرات ها

حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی سلاح جدید جمهوری خواهان علیه دمکرات ها

تهران – ایرنا – رسانه های عربی زبان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی که در سال 2012 روی داد و در جریان آن چهار نفر از جمله سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند را ابزار جدید جمهوری خواهان علیه دمکرات ها عنوان کردند.

به گزارش رسانه ای عربی زبان، حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی به ابزار جنگ جمهورخواهان ودمکرات های آمریکا تبدیل شده است، به گونه ای که جمهوری خواهان کمیته بنغازی در کنگره آمریکا، یک گزارش 800 صفحه ای منتشر کرده اند و در آن باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرده اند که در برخورد با عوامل این حادثه شکست خورده است.
یکی از اعضای کنگره که نامی از وی ذکر نشده است، افزود: عدم برخورد جدی با عاملان حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی، شکست بزرگی برای دولت آمریکا به شمار می رود و امیدوارم که پیشنهادهایی که امروز در این کمیته ارائه شد به ما کمک کند تا رویدادی از این دست دیگر تکرار نشود.
این گزارش هم چنین هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را که در آن زمان منصب وزارت امور خارجه را داشته متهم کرده است.
در ادامه این گزارش کلینتون متهم شده است که با وجود دستور رئیس جمهوری آمریکا و وزیر دفاع وقت در اعزام فوری نیروهای نظامی برای کمک رسانی به کارمندان سفارت تعلل کرده است.
از سوی دیگر، دمکرات ها نیز در برابر متهم واقع شدن از سوی جمهوری خواهان ساکت ننشستند و گزارشی با این مضمون نوشته اند: با وجود آن که هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه وقت از دیپلمات های آمریکایی در بنغازی خواست تا شمار نیروهای ذخیره امنیتی را افزایش دهند، اما نیروهای ارتش نتوانست برای نجات کارمندان کنسولگری در آن شب اقدامی مخالف سناریو را انجام دهد.
اعضای حزب دمکرات، حمله جمهوری خواهان به کلینتون و اتهام وی به کم کاری در مساله حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و نیز مسائل مربوط به ایمیل کلینتون را تنها انتقام سیاسی جمهوری خواهان به شمار آوردند که با هدف کاهش شانس پیروزی کلینتون در برابر رقیب خود دونالد ترامپ انجام می گیرد.
حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در شامگاه 11 سپتامبر 2012 صورت گرفت که در جریان آن «کریستوفر استیونز» سفیر و «شان اسمیت» مسئول مدیریت اطلاعات سرویس خارجی آمریکا کشته شدند.
چند ساعت پس از حمله، دو پیمانکار سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) نیز کشته و ده نفر دیگر نیز در جریان آن زخمی شدند.
خاورم**9363**1144
کد N1320825

وبگردی