آفتاب

بازگشایی دو روزه گذرگاه رفح به روی فلسطینیان ساکن غزه

بازگشایی دو روزه گذرگاه رفح به روی فلسطینیان ساکن غزه

تهران – ایرنا – مسئولان مصر روز چهارشنبه گذرگاه مرزی رفح را به مدت دو روز به روی شهروندان نوار غزه باز کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته یک کارشناس امنیتی مصری، عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور دستور داده است گذرگاه رفح به روی شهروندان محاصره شده نوار غزه به مدت دو روز باز باشد.
همزمان با بازگشایی گذرگاه رفح، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر عازم رام الله در کرانه باختری می شود. وی حامل پیام رئیس جمهوری این کشور به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.
آخرین باری که مصر در اوایل ماه جاری میلادی(ژوئن) گذرگاه رفح را برای چهار روز باز کرد، تنها سه هزار و 142 نفر از کل 30 هزار نفری که برای سفر از طریق گذرگاه رفح نام نویسی کرده بودند، موفق به خروج از این منطقه شدند.
گذرگاه رفح از آغاز سال جاری میلادی به مدت 168 روز بسته بوده و تنها 10 روز به روی مسافران باز شده است. این گذرگاه سال گذشته هم به مدت 344 روز بسته بود.
بسیاری از بیماران، دانشجویان، معلولان و گروه های خارجی منتظر بازگشایی مستمر این گذرگاه هستند تا بتوانند از نوار غزه به خارج سفر کنند.
پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر در ژوئیه 2013، مصر گذرگاه رفح را بسته است و فقط برای موارد اضطراری سفر به مصر و بالعکس این گذرگاه را باز می‌کند. قاهره جنبش حماس را که کنترل غزه در دست اوست متهم می کند که با تروریست های داخل شبه جزیر سینا برای عملیات علیه منافع مصر دست دارد اما حماس بارها این اتهام را رد کرده است.
خاورم**9364**1144
کد N1320824

وبگردی