آفتاب

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی توافق آشتی با ترکیه را تایید کرد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی توافق آشتی با ترکیه را تایید کرد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در جلسه روز چهارشنبه خود توافق از سرگیری روابط با ترکیه را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با هفت رای موافق و سه رای مخالفت توافق عادی سازی روابط با ترکیه را تایید کرد.
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ، «نفتالی بنت» وزیر آموزش و «ایلیت شاکید» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی به این توافق رای منفی دادند.
نخست وزیران ترکیه و رژیم صهیونیستی روز دوشنبه طی کنفرانس‌های خبری جداگانه ‌ای در آنکارا و رم از سرگیری رسمی روابط دیپلماتیک میان طرفین را اعلام کردند.
طبق این توافق که بعد از شش سال قطع رابطه امضا شد، عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی و پرداخت 21 میلیون دلار غرامت به خانواده‌های قربانیان حمله نظامیان اسرائیلی به کشتی «ماوی مرمره» حامل کمک‌های انسان دوستانه به غزه در سال 2010 می‌شود.
در سال 2010 میلادی در حمله نیروهای صهیونیست به کشتی مرمره آبی که حامل کمک های بشردوستانه به مردم غزه بود، 9 شهروند ترکیهکشته و شماری زخمی شدند.
ترکیه خواهان عذرخواهی رژیم صهیونیستی، پرداخت غرامت و لغو محاصره غزه شده بود؛ طرفین در یک سال گذشته مذاکراتی را در این باره آغاز کرده بودند.
رئیس بنیاد حقوق بشر و کمک های بشردوستانه ترکیه در اعتراض به عادی سازی روابط آنکارا با تل آویو گفت: با این توافقنامه راه برای رژیم صهیونیستی در تصاحب منابع گازی در آبهای ساحلی غزه باز شد و این به معنی مصادره ثروت فلسطینی ها از سوی اسرائیل و فروش آن به اروپا خواهد بود.
برخی رسانه های ترکیه روز چهارشنبه از تواقق ترکیه با رژیم صهیونیستی برای انتقال گاز شرق دریای مدیترانه به اروپا از طریق ترکیه خبر دادند.
خاورم**9364**1144
کد N1320811

وبگردی