آفتاب

دعوت احزاب و تشکلهای سیاسی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس

دعوت احزاب و تشکلهای سیاسی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس

تهران-ایرنا- احزاب و تشکلهای سیاسی با صدور بیانیه های جداگانه، از مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران دعوت کردند با حضور و مشارکت در همایش روز جهانی قدس تنفر خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و عظمت و اقتدار مسلمانان را در برابر دشمنان به نمایش بگذارند.

آخرین جمعه ماه رمضان امسال، سی و هشتمین سالروز دعوت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای حضور در راه پیمایی و برگزاری همایش جهانی مسلمان در روز قدس است؛ روزی که در تاریخ و تقویم سیاسی و افکار عمومی جهان به عنوان روز برائت از رژیم اشغالگر قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ثبت شده است.
امام خمینی(ره)فرمودند:« روز قدس که همجوار شب قدر است، لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبدا بیداری و هوشیاری آنان باشد.»
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مسلمانان و آزادگان جهان در حالی برای برگزاری روز جهانی قدس آماده می شوند که رژیم اشغالگر صهیونیستی با یورش بی رحمانه به مسجد الاقصی نمازگزاران روزه دار فلسطینی را در صحن این مکان مقدس مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
به همین مناسبت احزاب و تشکلهای سیاسی، انجمن ها و سازمان های مردم نهاد اجتماعی و حامیان آزادی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین با صدور بیانیه هایی ضمن محکوم کردن این اقدام جنایت کارانه صهیونیست ها، از مسلمانان جهان به ویژه مردم ایران دعوت کردند با حضور در راهپیمایی بار دیگر با آرمان آزادی فلسطین میثاق خود را تجدید کنند.

** دعوت حزب مستقل واعتدال ایران درراهپیمایی روز قدس
در بخشی از بیانیه این حزب آمده است: حضورگسترده مسلمانان جهان در روز قدس و اعتراض گسترده به دولتمردان ستمکار رژیم اشغالگر قدس، عاملی در ایجادوحدت هرچه بیشتر مسلمانان و تجدیدعهد با آرمان های امام راحل خواهد بود.
در این راستا، حزب مستقل واعتدال ایران، با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در این راهپیمایی پرشکوه، ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فراخوانده و اعلام می‌دارد ابراز تنفر و انزجار استکبار جهانی، نشان از ایمان به قدرت لایزال الهی و موجب بر افکندن نقاب تزویر و نفاق از چهره بازی‌خوردگان و خودفروختگان خواهد بود؛ چرا که امروزه اتحاد مسلمین کابوس ویرانگر و بحران لاینحل امنیتی جهان سلطه شده است، تا جایی که از سر استیصال و درماندگی دولت غاصب، خونریز و کودک‌کش اسرائیل، پلیدترین نماد جنایتکاران جهان سلطه، حمایت آشکار خود را از گروه‌های سرکوبگر تکفیری و تروریست‌هایی که با ایجاد جنگ‌های کور مذهبی و فرقه‌ای به نفع دنیای استکبار و تامین مصالح و منافع سیاسی آنان گام بر می‌دارند، دریغ نکرده و با تمام امکانات از آنها جانبداری می‌کند.

** دعوت حزب مردمی اصلاحات به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس
در بخشی از بیانیه این حزب آمده است: در دفاع همه جانبه مردم ایران از مردم فلسطین و همه کشورهای مظلوم همگام باهمه آزادی خواهان جهان ، ما نیز فریاد بر می آوریم و در کنار مردم فلسطین و مظلومان عالم خواهیم بود و برای مبارزه بااستکبار جهانی و رژیم غیرقانونی اسرائیل و حکومت های جبار دست نشانده غرب که کشتار کودکان و زنهای بی پناه و نسل کشی گسترده و سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر این جنایات که قلب هر انسان آزادی خواه را به درد می آورد در کنار همه مردم شریف ایران در راهپیمایی روز قدس که یادگار حضرت امام خمینی(ره) و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است حضور خواهیم داشت ، چراکه ملت ایران در دفاع از مظلوم پیش قدم بوده و خواهد بود.

** دعوت حزب توسعه سازندگی ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس
حزب توسه سازندگی ایران اسلامی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: روز جهانی قدس به عنوان مظهر انزجار و اراده ملت‌های آزاده و افکار عمومی جهانی علیه جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی ، زمینه فروپاشی سیاست های شوم انها را پدیدار نموده و روند پدیداری آن در سطح جهانی بر مبنای بیداری اسلامی و آگاهی جهانی بر علیه استکبار جهانی ، هر لحظه در حال رشد و گسترش است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: حزب توسه سازندگی ایران اسلامی بار دیگر از ملت شریف و آگاه ایران دعوت مینماید تا با حضورگسترده خود در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس ، یکبار دیگر فریاد و انزجار خود را از متجاوزان فلسطین و قدس شریف در هویت سازی جعلی برای قدس شریف و مسجدالاقصی به جهانیان اعلام نمایند.

** دعوت حزب مردم سالاری در راهپیمایی روز جهانی قدس
حزب مردم‌سالاری با انتشار بیانیه ای، ضمن اشاره به استانداردهای دوگانه غرب و ایادی منطقه‌ای آن در حمایت از حقوق بشر و مقابله با تروریسم، از عموم آزادگان جهان به ویژه مسلمانان دعوت کرد با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، فریاد مظلومیت مردم فلسطین‌ در برابر قدرت‌های استکباری را به گوش جهانیان برسانند‌ .
در بخشی دیگری از این اطلاعیه آمده است: نامگذاری هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط حضرت امام‌خمینی‌(ره) عامل مهمی‌در یادآوری هر ساله مظلومیت مردم فلسطین و جلب توجه جهانیان به زیرپا گذاشته شدن حقوق انسانی مردم مظلوم فلسطین، و در عین حال نمادی از مظلومیت مسلمانان در نقاط مختلف جهان محسوب می‌شود.

** دعوت حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس
حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس از مردم ایران خواست همچون سالهای گذشته در پاسخ به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس شرکت کنند.

** دعوت اتحادیه بین المللی سازمان های غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس
در بیانیه اتحادیه بین المللی سازمان های غیردولتی مدافع ملت فلسطین آمده است: ملت آزاده روز قدس در پیش است روزی که یادگار حضرت امام خمینی (ره) و بیانگر عمق بینش و نگاه ایشان به قضیه فلسطین است. روز قدس روزی است که شراره های خشم امت اسلام یکپارچه شعله ور گشته و تلاش ها و توطئه های اشغالگران صهیونیست، حامیان آشکار و پنهان آنان و خائنان به امت اسلام و فلسطین نقش برآب می سازد بنابراین آحاد مردم را به حضوری هرچه پرشکوه تر در این مراسم جهانی فرا می خواند حضوری که بی شک در تاریخ ثبت خواهد شد.
سیام**1058 /1449
کد N1320747

وبگردی