آفتاب

انتشار کتاب«مبارزه با جنگ ایدئولوژیک»/چگونگی مبارزه با افراطی‌گری

انتشار کتاب«مبارزه با جنگ ایدئولوژیک»/چگونگی مبارزه با افراطی‌گری

کتاب «مبارزه با جنگ ایدئولوژیک» به دست مجموعه ای از کارشناسان حوزه مبارزه با رادیکالیسم نوشته و منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، افراط گرایی طی سالهای اخیر به خصوص پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 میلادی، رشد بی سابقه ای داشته است. طبق اسناد و شواهد موجود، گروه هایی مانند طالبان و القاعده را آمریکا برای مبارزه با حضور و یا جلوگیری از نفوذ شوروی سابق در منطقه ایجاد کرده و آنها را پرورش داد. پدیده هایی که امروزه نه تنها باعث ایجاد جنگ، قتل و بی ثباتی در کل منطقه شده، بلکه گریبان خود غربی ها را هم گرفته است.

کتاب «مبارزه با جنگ ایدئولوژیک» به دست تیمی از نویسندگان به نامی همچون «پاتریک سوخدئو»، «استفان اولف»، «جان مور»، «جان لنکزوفسکی»، «رابرت ریلی»، «توماس جاسلین» و «سباستین گورکا» و تحت نظر «کاترین گورکا» و «پاتریک سوخدئو» نوشته شده است.

نویسندگان این کتاب ضمن تایید نقش آمریکا در شکل گیری گروه های افراطی معتقدند که اعتقادات رادیکال این گروه ها با آموزه های اصیل اسلامی متفاوت بوده و از یک الگوی ساختگی پیروی می کند.

آنها همچنین ضمن انتقاد تلویحی از حمله آمریکا به خاورمیانه در سال 2002، معتقدند که رشد گروه های افراطی که از نام اسلام سوء استفده می کنند پس از حادثه یازده سپتامبر با افزایش بی سابقه روبرو شده که در اثر آن، امنیت آمریکا نیز به شدت زیر سوال رفته است.

نویسندگان کتاب «مبارزه با جنگ ایدئولوژیک» در کتاب خود می گویند تا زمانی که آمریکا چگونگی کنترل گروه های اسلامگرا را یاد نگیرد، قادر نخواهد بود جلوی رشد آنها و تاثیرات مخربشان را بگیرد.

این کتاب در حقیقت مجموعه مقالاتی جمع آوری شده حول موضوع رادیکالیسم است که راهکارهایی برای چگونگی شناخت، کنترل و مبارزه با گروه های اسلامگرا را به دولت آمریکا ارائه می دهد. نویسندگان کتاب، تمامی عقاید این گروه ها را به صورت دقیق و با جزئیات کامل مورد مطالعه و معرفی قرار داده اند تا رمزگشایی از چگونگی مبارزه با چنین گروه هایی ساده تر شود.

همچنین نقاط قوت و ضعف گروه های افراطی اسلامگرا در این کتاب به خوبی نمایش داده شده و با انجام مطالعه ای تطبیقی، و رجوع به تاریخ عملکرد مشابه این گروه ها با هم، چارچوبی تحلیلی برای خواننده کتاب در خصوص برآورد و تخمین حرکات احتمالی گروه های افراطی اسلامگرا ارائه می دهد.

کد N1320729

وبگردی