آفتاب
هشدار برنی ساندرز:

پیام برگزیت ممکن است حمایت از ترامپ را در آمریکا افزایش دهد

پیام برگزیت ممکن است حمایت از ترامپ را در آمریکا افزایش دهد

تهران – ایرنا – نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد که پیام برگزیت ممکن است مردم ناراضی آمریکا را به حمایت از نامزد جمهوری خواه، ترغیب کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، برنی ساندرز در مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، نوشت: رای دهندگان آمریکایی که به علت فشارهای جهانی سازی، بیگانه شده اند، آماده پذیرش پیام سنگربندی سیاسی و حمایت گرایی اقتصادی هستند که توسط ترامپ حمایت می شود.
ساندرز که رقیب هیلاری کلینتون برای نامزدی حزب دمکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه آمریکاست که ماه آینده (ژوییه) به طور رسمی نامزد خود را مشخص خواهد کرد، افزود: احتمال مخالفت با شکل کنونی اقتصاد جهانی در آمریکا نیز وجود دارد،که حتما رخ خواهد داد.
ساندرز نوشت: این تصور که دونالد ترامپ ممکن است از همان نیروهایی ببرد که به موافقان ترک اتحادیه اروپا در انگلیس اکثریت بخشید، باید زنگ هشدار را برای حزب دمکرات آمریکا به صدا درآورد.
وی افزود: میلیون ها تن از رای دهندگان آمریکایی مانند حامیان ترک اتحادیه اروپا در انگلیس، به صورت قابل درکی از نیروهای اقتصادی که طبقه متوسط آمریکا را نابود می کنند، خشمگین و ناامید هستند.
به نوشته ساندرز، حزب دمکرات و رئیس جمهوری دمکرات تازه در این لحظه مهم باید آشکار سازند که ما در کنار کسانی ایستاده ایم که به شدت برای گذران زندگی تلاش می کنند و پشت سر گذاشته شده اند. ما باید اقتصادهای ملی و جهانی ایجاد کنیم که به نفع همگان باشد، نه تنها برای شمار انگشت شماری از میلیاردرها.
وی افزود: ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست کاخ سفید، با تکرار همان موضوعاتی که توسط حامیان ناراضی ترک اتحادیه اروپا در انگلیس پذیرفته شده از جمله احساساتی که به نظر برخی نسبت به مهاجرت خصومت آمیز است، حمایت میلیون ها تن را به دست آورده است.
ساندرز سناتور ایالت ورمونت که خود را سوسیال دمکرات توصیف می کند، گفت: رکود اقتصادی منبع بیشتر بی علاقگی های عمومی به وضع کنونی در آمریکاست.
وی افزود: بگذارید شفاف باشیم، اقتصاد جهانی به نفع اکثریت مردم کشور ما و جهان نیست، بلکه یک نمونه اقتصادی است که توسط نخبگان اقتصادی برای سود رساندن به نخبگان اقتصادی ساخته شده است. ما به تغییر واقعی نیاز داریم.
به نوشته ساندرز، اما به تغییر بر اساس عوام فریبی، تعصب و احساسات ضد مهاجران که به شدت بر شعارهای اردوگاه ترک اتحادیه اروپا تاکید می کند که همانا نقطه تمرکز پیام دونالد جی ترامپ است، نیازی نداریم .
اروپام**1486**1856
کد N1320710

وبگردی