آفتاب

واکنش ترامپ به حمله تروریستی استانبول: تروریسم را باید خارج از آمریکا نگاه داریم

واکنش ترامپ به حمله تروریستی استانبول: تروریسم را باید خارج از آمریکا نگاه داریم

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه و جنجالی انتخابات 2016ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به حمله تروریستی فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول ترکیه گفت: باید هر کار ممکنی را انجام دهیم تا این تروریسم وحشتناک را خارج از آمریکا نگاه داریم.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه یو.اس.ای تودی،‌ ترامپ در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: یک حمله تروریستی دیگر ، این بار در ترکیه، آیا جهان هرگز می فهمد که چه می گذرد؟ بسیار غم انگیز است.
ترامپ در مطلب دیگری در توئیتر در تلاش برای موج سواری بیشتر و استفاده تبلیغاتی از این رویداد ، بر لزوم اقدام برای نگاه داشتن این تروریسم وحشتناک در خارج از آمریکا تاکید کرد.
او نوشت: باید هر کار ممکنی را انجام دهیم تا این تروریسم وحشتناک را خارج از آمریکا نگاه داریم.
ستاد تبلیغاتی ترامپ نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: برای خانواده های کشته شدگان و مجروحان استانبول دعا می کنیم؛ تمام جهان در بهت است.
ترامپ پیش از این با نوع واکنش خود به تیراندازی و قتل دهها نفر در اورلاندو آمریکا مناقشه ای به وجود آورده بود.
او در واکنش به تیراندازی اورلاندو که 49 کشته و بیش از 50 زخمی بر جا گذاشت، در پیامی در توئیتر نوشت: قدردان پیام های تبریکی که به مناسبت درست بودن حرفهایم درباره تروریسم برایم ارسال شده، هستم؛ ما پیام تبریک نمی خواهیم بلکه شدت عمل و هوشیاری می خواهیم.
به گزارش ایرنا ، دست کم سه بمب گذار انتحاری در حملات سه شنبه شب استانبول دست داشتند و مقام های ترکیه از احتمال دست داشتن داعش دراین حملات خبر دادند. در این حملات دست کم 41 تن کشته و حدود 230 تن مجروح شدند.
اروپام**1078**1572
کد N1320551

وبگردی