آفتاب

یونیسف: وضعیت مرگ و میر کودکان اوگاندایی به مرز هشدار رسیده است

یونیسف: وضعیت مرگ و میر کودکان اوگاندایی به مرز هشدار رسیده است

تهران – ایرنا- صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش خود در خصوص میزان مرگ و میر بالا در میان کودکان اوگاندایی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شین هوآ از کامپالا، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش خود با عنوان «وضعیت کودکان جهان در سال 2016» تاکید کرد: اوگاندا برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در سال 2030 ٬باید میزان مرگ ومیر کودکان زیر پنج سال خود را به ویژه در مناطق فقیرنشین، به میزان 6.8 درصد کاهش دهد.
« آیدا گیرما» نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در اوگاندا نیز در همین خصوص تاکید کرد: در حال حاضر روزانه 127 کودک هم به دلیل ابتلا به بیماری هایی چون پنومونی ( سینه پهلو)، مالاریا و بیماری های دیگر جان خود را از دست می دهند.
گیرما تصریح کرد: باید با تلاش سیاسی و اراده جمعی و بهره برداری از منابع موجود در کشور بتوانیم وضعیت صدها هزار کودک اوگاندایی را بهبود بخشیم.
گیرما پیشترتاکید کرده بود: آرمان یونیسف این است که اوگاندا کشوری باشد که در آن همه کودکان از حقوق اولیه خود برخوردار شوند، اوگاندایی که در آن کودک گرسنه ای نباشد و هیچ کودکی در اثر ابتلا به بیماری های قابل پیشگیری نمیرد. کشوری که حق کودک بودن با ازدواج ها و بارداری های زودهنگام ضایع نشود.
به گفته کارشناسان برای حدود هشت میلیون کودکی که در اوگاندا در فقر زندگی می کنند، باید رویکردها و نظریه های جدیدی یافت تا بتوان طی 25 سال آینده آن ها را نجات داد.
بر اساس جدیدترین سرشماری، اوگاندا در مجموع 37 میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد که در حدود نیمی از آن را افراد زیر 15 سال تشکیل می دهد.
خاورم**9377**2041**
کد N1320454

وبگردی