آفتاب

تهدید دوباره شارلی ابدو

تهدید دوباره شارلی ابدو

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند: انتشار چندین مورد « تهدید به مرگ» در صفحه «فیسبوک» نشریه شارلی ابدو احتمال حمله دیگری به این نشریه را تقویت کرده است.

به گزارش روزنامه فرانسوی «لو پاریزین»، پیام های تهدید آمیز به شارلی ابدو، این احتمال راتقویت کرد که اعضای هیات تحریریه این نشریه بار دیگر هدف حمله قرار گیرند.
هم اکنون بررسی این تهدیدها آغاز شده و کارشناسان واحد ویژه مقابله با جرایم علیه افراد (BRDP) وابسته به پلیس قضائی پاریس، مخفیانه در پی نویسندگان این تهدیدها هستند.
این گزارش حاکی است: پیام ها به روشنی نشان می دهد که تمایلی برای حمله فیزیکی به کارکنان این نشریه وجود دارد.
یک منبع نزدیک به پرونده نیز اعلام کرد: مسلما در این پرونده تهدید از نوع کشتن تعدادی از اعضای هیات تحریریه مطرح است.
مدیریت شارلی ابدو هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده است.
این نشریه پیشتر در 7 ژانویه 2015 (17 دی 93)، هدف حمله قرار گرفت. در این حمله 13 تن کشته و 11 تن دیگر مجروح شدند.
این نشریه که انتشار تصاویر موهن به پیامبر اسلام را در کارنامه خود دارد، در نخستین شماره خود پس از حوادث تروریستی، طرح روی جلد خود را به کاریکاتوری موهن به پیامبر اسلام (ص) اختصاص داد.
این نشریه که پیش از حملات تروریستی بطور معمول با شمارگان 60 هزار نسخه منتشر می شد، نخستین شماره خود را پس از حملات با شمارگان میلیونی و به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، ترکی، اسپانیایی و عربی منتشر و به بسیاری از کشورهای جهان ارسال کرد.
اسکای نیوز انگلیس نیز پیشتر گزارش داده بود: فروش نشریه شارلی ابدو قبل از حمله به آن به حدود 30 هزار نسخه در هفته رسیده بود و در آستانه تعطیلی قرار داشت، در حالی که پس از حمله تروریستی به شارلی ابدو، شماره بعدی آن حدود هفت میلیون و 500 هزار نسخه در سراسر جهان فروخت.
این نشریه همچنین در شماره ویژه نخستین سالگرد حمله به دفتر نشریه در پاریس نیز به چاپ کاریکاتور موهن دیگری اقدام کرده و اقدامات تروریستی را به مذاهب نسبت داد.
سردبیر شارلی ابدو در سرمقاله این شماره ویژه با تاختن به اسلام و دیگر ادیان، از «لائیستیه» (سکولاریسم) در کشورش دفاع کرده بود. این اقدام با انتقاد مسئولان گروه های مسلمان و کاتولیک فرانسه مواجه شد.
اروپام ** 9053**1599
کد N1320385

وبگردی