آفتاب

مردم عراق سومین شب قدر را در فراق امام علی (ع) احیا کردند

مردم عراق سومین شب قدر را در فراق امام علی (ع) احیا کردند

بغداد-ایرنا- مردم عراق در شب بیست و سوم رمضان و لیله القدر ٬ در فراق مولای متقیان امیرمومنان علی (ع) در شهرهای مختلف به ویژه عتبات عالیات تا حوالی اذان صبح امروز (چهارشنبه) به راز و نیاز پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزه داران در آخرین شب قدر با حضور گسترده در مراقد مقدس و مساجد و حسینیه ها در شهرهای مختلف عراق٬ ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امیرمومنان علی (ع) با قرائت دعای جوشن کبیر و گرفتن قرآن بر سر، آیین های ویژه این مراسم را به جای آوردند.
مرقد های مطهر امامین کاظمین (ع) در بغداد، دیشب شاهد بیشترین حضور زائران روزه دار بود به طوری که صحن امامین کاظمین (ع) ظرفیت پذیرش خیل عظیم شب زنده داران را نداشت و برخی از مردم در اطراف حرم و خیابان های حومه آن، ناچار به احیای این شب عظیم شدند.
شیخ 'حبیب کاظمی' از روحانیون برجسته عراق در مرقد مطهر امامین کاظمین (ع) با اشاره به حضور خیل عظیم زائران در شب گذشته گفت : بدون شک بعد از حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس، امامین کاظمین (ع) امشب بیشترین حضور شب زنده داران را شاهد است.
گزارش ها از حرم های امیرمومنان علی (ع) و اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع) و امامین عسکریین (ع) در سامراء نیز حاکیست که مراسم دیشب با حضور جمع کثیری از زایران همراه بوده است.
دعا برای فرج امام عصر (عج)، پیروزی بر تروریسم، برقراری صلح و امنیت و آرامش در سراسر کشورهای اسلامی و طلب مغفرت و رحمت ٬مهم ترین دعاهای شب زنده داران عراقی در شب گذشته بوده است.
اهل سنت عراق معمولا شب 27 رمضان را به عنوان شب قدر قلمداد کرده و مراسم های ویژه این شب را در بیست و هفتم رمضان برگزار می کنند.
خاورم *4*353*1770**2041**
کد N1320281

وبگردی