آفتاب
فلاحت پیشه در گفتگو با مهر:

ترکیه درگیر موج «بازگشت بحران» شده است/ این بحران تداوم می‌یابد

ترکیه درگیر موج «بازگشت بحران» شده است/ این بحران تداوم می‌یابد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه نظام ترکیه درگیر موج بازکشت بحران شده است، گفت: اگر دولتمردان ترک رفتارشان را در قبال تروریستها اصلاح نکنند، این بحران ادامه خواهدیافت.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سلسله انفجارهای ماه‌های اخیر در شهرهای ترکیه به ویژه حادثه شب گذشته فرودگاه استانبول، اظهار داشت: واقعیت این است که بحران‌های بدون مرز، هیچ مرزی را امن نگه نمی‌دارد و ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: دولتمردان ترکیه با حمایت از تروریست‌ها خیلی ناپختگی کردند به ویژه از زمانی که کشور سوریه دچار عارضه خاصی شد، رژیم ترکیه شهرهای مختلف خود از جمله استانبول را به مرکز راهبردی تروریست‌ها تبدیل کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این حادثه نشان‌دهنده بازگشت بحران به ترکیه است، ادامه داد: تروریسم یک مرکز راهبردی دور در آمریکا و اروپا دارد و یک مرکز راهبردی نزدیک که در ترکیه قرار دارد؛ بنابراین ترکیه درگیر موج بازگشت بحران شده است.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: اگر دولتمردان ترکیه به دو واقعیت «مرز» و «حاکمیت» در منطقه پایبند نباشند و رفتار خود را در قبال تروریست‌ها اصلاح نکنند، این وضعیت در کشور آنها ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت همه کشورهای منطقه را حتی اگر رابطه سیاسی مناسبی با آنها نداشته باشد، امنیت خود می‌داند و نگاه ما این است که امنیت باید برای همه تأمین شود و در عین حال، دولتمردان کشورهای دیگر به مؤلفه‌های تأمین امنیت خود پایبند باشند.

کد N1320276

وبگردی