آفتاب
صباح زنگنه:

هدف ازعادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی بهبود رابطه با غرب و آمریکاست

هدف ازعادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی بهبود رابطه با غرب و آمریکاست

تهران-ایرنا کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه فلسطین همچنان موضوع مهم و اساسی در جهان اسلام است گفت: هدف برخی از کشورهای منطقه ازعادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بهبود رابطه با غرب و آمریکاست .

صباح زنگنه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص عادی سازی روابط برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تفکری بین این کشورها حاکم است که تصور می کنند با نزدیکی به رژیم صهیونیستی می توانند روابط خود را با آمریکا و غرب بهبود بدهند.
وی ادامه داد:این تفکر البته پوششی برای روابط پنهانی است که طی دهه های گذشته این کشورها با رژیم صهیونیستی داشته اند و تصور می کنند برقراری روابط با رژیم صهیونیستی برای آنها امنیت به همراه می آورد یا کشورهای غربی را نسبت به آنها منعطف تر می کند.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی گفت:روابط ترکیه با این رژیم عادی وعلنی بود وبعد از حادثه کشتی مرمره شاهد کاهش روابط بین دو کشور بودیم ،با این حال بعد از شکست های متعدد ترکیه در محیط پیرامونی و برای اصلاح روابط با آمریکا و روسیه،ترکیه به رژیم صهیونیستی متوسل شده است.
وی با اشاره به مواجهه تندی که اردوغان چند سال قبل با شیمون پرز رییس جمهوری رژیم صهیونیستی در نشست داووس داشت ، گفت: این اقدام در آن مقطع بیشتر برای فضاسازی و تبلیغات بود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی همواره برقرار بوده است و مقامات ترکیه از حادثه کشتی مرمره استفاده تبلیغاتی کردند ضمن اینکه نباید از یاد برد که آن کشتی هم از سوی مردم ترکیه و نه از سوی دولت ترکیه به سرزمین های اشغالی عزیمت کرده بود.
به گزارش ایرنا؛ به دنبال حمله نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره که حامل کمک های انسان دوستانه مردم ترکیه برای ساکنین سرزمینهای اشغالی فسطنی بود رجب طیب اردوغان در نشست داووس سوریه خطاب به شیمون پرز رییس جمهور رژیم صهیونیستی گفت:در تورات شما امر شده‌اید که از آدم کشی بپرهیزید اما شما برخلاف کتاب آسمانی خود آدم می‌کشید این تنها کاری است که شما بلدید، آدم کشی کار و رویه شماست.
این کارشناس مسائل خاورمیانه و جهان اسلام با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل با ایجاد موج تروریسم و وحشت در منطقه ملتها را به خودشان مشغول کرده اند،اظهار داشت:علیرغم این وضعیت موضوع فلسطین همچنان در بین مردم ،نخبگان و طیف های تحصیلکرده منطقه موضوع مهم و اساسی است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم عراق و سوریه در موصل و الرمادی و رقه شرایط غیرقابل تحمل اشغال را می بینند و درک بهتری از وضعیت مردم در سرزمین های اشغالی فلسطین دارند از سوی دیگر برخی از کشوهای منطقه مثل لبنان، اردن و مصر میزبان آوارگان فلسطینی هستند ونمی توانند از کنار موضوع فلسطین به راحتی عبور کنند.
به گفته صباح زنگنه مردم کشورهایی که درگیر موج خشونت و تروریسم هستند کافی است به تاریخ پنج، شش دهه قبل رجوع کنند و ببینند که چگونه موج تروریسم در آن مقطع منجر به تشکیل دولت غاصب اسرائیل شد.
به گزارش ایرنا طی روزهای اخر مقامات ترکیه از عادی سازی رابطه خود با رژیم صهیونیستی خبر دادند. این در حالی است که برخی از کشورهای مسلمان منطقه هم طی ماههای اخیر به سمت عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی گام برداشته اند.
سیام**2021**1553
کد N1320069

وبگردی