آفتاب

دستیار ویژه نواز شریف: روابط با ایران، از اولویت های پاکستان است

دستیار ویژه نواز شریف: روابط با ایران، از اولویت های پاکستان است

اسلام آباد - ایرنا - دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی، حفظ و تقویت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت های سیاست خارجی کشورش برشمرد.

'طارق فاطمی' روز چهارشنبه در سمینار 'سیاست خارجی پاکستان؛ فرصت ها و چالش ها' ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص عملکرد دستگاه دیپلماسی پاکستان در زمان دولت نواز شریف، تقویت روابط با ایران را یکی از اولویت های سیاست خارجی این دولت دانست و گفت: سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان که درشرایط بعد از تحریم انجام شد، از نشانه های روابط محکم دو کشور همسایه است که سفری پردستاورد بود.
وی با شاره به قرارداد خط لوله گاز ایران-پاکستان، تاکید کرد: پاکستان کاملا مصمم ومشتاق به اجرا و تکمیل این طرح است هرچند که موانعی در این مسیر وجود دارد.
این مقام عالی پاکستان درباره توسعه همزمان بندر چابهار ایران و بندر گوادر پاکستان هم گفت که این دو بندر به هیچ وجه رقیبی برای هم نیستند بلکه می توانند ظرفیت های یکدیگر را تکمیل کنند.
طارق فاطمی همچنین گفت که احداث راه ارتباطی میان بندرگوادر و چابهار دردستور کار دو کشور است.
'زاهد حسین' تحلیل گر ارشد پاکستانی و 'همایون اختر خان' وزیر بازرگانی سابق پاکستان نیز در این سمینار بر ضرورت تقویت مناسبات پاکستان با ایران تاکید کردند.
آساق**1723
کد N1320043

وبگردی