آفتاب

پاریس حملات انتحاری در ترکیه را محکوم کرد

پاریس حملات انتحاری در ترکیه را محکوم کرد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس مجمع (مجلس) ملی فرانسه، حملات انتحاری سه شنبه شب در ترکیه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در نشستی خبری در بروکسل، حملات انتحاری در فرودگاه « آتاتورک» استانبول را «اقدامی شنیع» خواند و به شدت آن را محکوم کرد.
وی همچنین از وضعیت دشواری که ترکیه با آن مواجه است و گواه آن اقدامت تروریستی است که یکی پس از دیگری رخ می دهد، ابراز نگرانی کرد و افزود: مسلما تروریست ها می توانند به این اقدامات نفرت انگیز دست بزنند.
اولاند افزود: باید همکاری میان تشکیلات اطلاعاتی را افزایش داد و تا جای ممکن تدابیر لازم را برای مقابله با تروریسم و قاچاق سلاح افزایش داد.
اولاند همچنین بر ضرورت «شناسایی دقیق عاملان این اقدامات» برای مقابله با تروریسم به ویژه در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.
«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه نیز در پستی توئیتری، «ایجاد وحشت توسط حملات وحشیانه» را در فرودگاه آتاتورک استانبول، محکوم کرد و نوشت: فرانسه با ترک ها در مقابل تروریسم است.
«کلود بارتولون» (Claude Bartolone) رئیس مجمع (مجلس) ملی فرانسه نیز در بیانیه ای با محکوم کردن این «اقدام وحشیانه» به خانواده قربانیان تسلیت گفت.
در این بیانیه با اعلام « پیام دوستی و همبستگی نمایندگان فرانسه با ملت ترکیه» آمده است: فرانسه بیش از همیشه در مبارزه خود با تروریسم و دفاع از دمکراسی مصمم است.
«بینالی یلدریم» نخست وزیر ترکیه، شمار کشته های حملات انتحاری سه شنبه شب فرودگاه بین المللی آتاترک استانبول را 36 نفر اعلام کرد و گفت: حال شماری از زخمی ها نیز وخیم است.
وی همچنین افزود: مهاجمان سه نفر بودند که با یک تاکسی به فرودگاه آمده و پس از تیراندازی به اطراف خود به اقدام انتحاری دست زدند.
اروپام ** 9053**1599
کد N1319727

وبگردی