آفتاب
در نشست تجمع علمای مسلمان لبنان برای روز جهانی قدس تاکید شد

ائتلاف عربی بجای تهدید کشورهای عربی و اسلامی، برای آزادسازی فلسطین صف آرائی کند

ائتلاف عربی بجای تهدید کشورهای عربی و اسلامی، برای آزادسازی فلسطین صف آرائی کند

بیروت – ایرنا – سخنرانان در نشست تجمع علمای مسلمان لبنان به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کردند که ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی رژیم سعودی بجای تهدید کشورهای عربی و اسلامی و کشتن ملت های عرب مانند یمن برای جنگ با دشمن صهیونیستی و آزادسازی همه خاک فلسطین صف آرائی کند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که سه شنبه شب به ابتکار تجمع علمای مسلمان لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد،« محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و « محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان ، شیخ « احمد الزین» رئیس هیات امنای این تجمع و تعدادی زیاد از علمای اهل تسنن و شیعه لبنان حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: از نیمه قرن گذشته حضرت امام خمینی(ره) نسبت به خطر رژیم صهیونیستی و جنایت هائی که علیه ملت فلسطین مرتکب می شود، هشدار دادند و خواستار بیداری امت های اسلامی و عربی برای دفاع از اسلام و بیت المقدس شدند.
فتحعلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همچنان الهام بخش مجاهدان فلسطینی برای مقاومت و دفاع ارزش های الهی ، حق ، عدالت و انقلاب هستند، افزود: امام (ره) با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان روز جهانی قدس، آزادسازی قدس و فلسطین را اولویت امت های عربی و اسلامی قرار دادند.
وی با اشاره به وزیدن توفان های سهمگین در جهان اسلام مانند فلسطین، عراق ، سوریه و یمن،تاکید کرد که تروریسم و حامیان جهانی و منطقه ای آن از هیچ اقدامی برای نابودی امت اسلامی فروگذار نمی کند و انفجارهای انتحاری تروریستی علیه شهروندان مسیحی در شهرک القاع منطقه بقاع شمالی لبنان آخرین این اقدام ها است.
سفیر ایران در لبنان با قدردانی از تجمع علمای مسلمان برای برگزاری مراسمی به مناسبت روز جهانی قدس، خاطر نشان کرد که مقاومت تنها راه پیروزی بر دشمن صهیونیستی و تروریست ها و حامیان آنها است.
فتحعلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، همواره درکنار ملت و مقاومت و مجاهدان فلسطین برای آزادسازی فلسطین و مقدسات قرار دارد و از بازگشت همه فلسطینی ها به کشور و وطنشان حمایت می کند.
شیخ « حسان عبدالله» رئیس کمیته اجرائی تجمع علمای مسلمان لبنان هم تاکید کرد که ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی رژیم سعودی بجای کشتن ملت های عرب مانند یمن و تهدید کشورهای عربی و اسلامی، برای جنگ با دشمن صهیونیستی و آزادسازی همه خاک فلسطین صف آرائی کند.
وی با محکوم کردن هرگونه سازش و عادی سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با دشمن صهیونیستی ، گفت که تنها راه پیروزی بر تروریست های صهیونیستی و تکفیری که خطری برای همه شده اند، وحدت صفوف مسلمانان است.
شیخ حسان عبدالله بر ضرورت حمایت ازمقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری تاکید کرد و افزود: روز جهانی قدس یادگار حضرت امام خمینی (ره) بهترین فرصت برای آغاز روند آزادسازی قدس شریف و همه خاک فلسطین است.
رئیس کمیته اجرائی تجمع علمای مسلمان لبنان با تاکید به اینکه « حتی یک وجب از خاک فلسطین نباید در اشغال صهیونیست ها باشد» از کمک های همه جانبه رهبری ، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از ملت های مظلوم به ویژه فلسطین و مقاومت قدردانی کرد.
وی اظهارداشت: امروز دو اردوگاه حق و باطل به رهبری جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در مقابل هم صف آرائی کرده اند و ما اطمینان داریم که اردوگاه حق سرانجام در مقابل اردوگاه آمریکائی که هدفش تامین منافع و امنیت اسرائیل است، به پیروزی خواهد رسید.
خاورم ** 1324
کد N1319712

وبگردی