آفتاب

کارشناس روس: محدوده امن رژیم صهیونیستی با اعلام روز قدس نابود شد

کارشناس روس: محدوده امن رژیم صهیونیستی با اعلام روز قدس نابود شد

مسکو- ایرنا- نوری محمدزاده استاد دانشگاه دولتی جمهوری داغستان فدراسیون روسیه گفت: روز جهانی قدس ابتکار بسیار مهمی است که افزون بر جهانی کردن پرونده فراموش شده قدس، محدوده امن و آرام رژیم صهیونیستی را برای همیشه نابود کرد.

محمدزاده امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ابتکار مهم امام خمینی (ره) در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، نقشه های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین آشکارتر شد و تمام سرمایه گذاری های غرب و آمریکا برای ایجاد محدوده امن برای رژیم اشغالگر قدس در منطقه خاورمیانه را نابود کرد.
رئیس مرکز ایرانشناسی دانشگاه داغستان اظهار کرد: اعلام روز قدس موجب شد، پرونده فلسطین از بایگانی جامعه جهانی خارج شود و هیچ اقدام دیگری به اندازه تعیین این مناسبت جهانی نمی توانست به نقشه ها و طرح های رژیم صهیونیستی ضربه بزند و این رژیم را در وضعیت دفاعی و انزوا قرار دهد.
استاد دانشگاه دولتی داغستان اظهار کرد: اگر روز قدس تعیین نمی شد، بسیار بعید بود، مساله فلسطین دوباره در سطح بین المللی مطرح شود و در دستور کار جامعه جهانی برای حل و فصل قرار گیرد.
وی ادامه داد: تا حدود سه دهه پیش که هنوز روز قدس تعیین نشده بود، مساله فلسطین در ردیف مسائل در حال فراموش شدن بود و کمتر کسی به احیای آن فکر می کرد.
رئیس مرکز ایرانشناسی دانشگاه دولتی داغستان گفت: اقدام امام خمینی(ره) روحی تازه به احساس جهانی در باره فلسطین دمید و فرا رسیدن هر ساله روز قدس و مبارزات ملت فلسطین اکنون به کابوس صهیونیست ها و حامیان غربی آنها به پیشگامی آمریکا تبدیل شده است.
محمدزاده خاطرنشان کرد: در این شرایط که رژیم صهیونیستی به شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین ادامه می دهد، ملت های اسلامی موظف هستند، مردم فلسطین را تنها نگذارند و به مبارزه برای احقاق حقوق این ملت مظلوم و ستمدیده همت گمارند.
وی با بیان اینکه اقدام های ایران در این عرصه باید الگوی راهبرد دفاع از فلسطین قرار گیرد، اظهار کرد: باید حل مساله فلسطین در اولویت سیاست های کشورهای اسلامی قرار گیرد و برخی کشورهای عربی که با رژیم صهیونیستی پیوندهای گسترده پنهانی و روابط آشکار برقرار کرده و با این رژیم سازش می کنند، باید شرمسار هویت اسلامی و آموزه های پیامبر اکرم (ص) باشند.
کارشناس روس گفت: اقدام ها و سیاست های این کشورها و در راس آنها عربستان سعودی در این زمینه هیچ توجیه اسلامی ندارد و در حالیکه قرآن کریم، مسلمانان را از سازش با دشمنان اسلام منع کرده، متاسفانه تصمیم سازان برخی کشورهای اسلامی این اصول را نادیده می گیرند.
نوری محمدزاده در پایان تاکید کرد: با توجه به برگزاری شکوهمند مراسم روز قدس در هرسال در کشورهای مختلف، ملت های اسلامی برخلاف برخی دولت های سازشکار اجازه نخواهند داد، مساله فلسطین مسکوت بماند و ظلم و ستم بر این ملت مظلوم ادامه بیابد، زیرا در این روز امت اسلامی و آزاداندیشان جهان صدای اعتراض خود را علیه رژیم صهیونیستی بلند کرده و با ملت فلسطین برای آزادی سرزمین مقدس از اشغال ابراز همبستگی می کنند.
اروپام*391 ** 1516
کد N1319711

وبگردی