آفتاب

گشایش اجلاس خلع سلاح هسته ای در توکیو

گشایش اجلاس خلع سلاح هسته ای در توکیو

پکن - ایرنا - نشست خلع سلاح هسته ای با حضور شماری از مسئولان و کارشناسان کشورهای مختلف و با هدف جلوگیری از اشاعه این تسلیحات در شهر توکیو پایتخت ژاپن گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، قرار است در جریان این نشست بین المللی نمایندگان و مسئولان 26 کشور شرکت کننده در باره مسائل مرتبط با تسلیحات هسته ای و غیرهسته ای بحث و تبادل نظر کنند.
برخی از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس سیاست های هسته ای موجود را قبول ندارند و برخی دیگر معتقدند راهکارهای قوی برای جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی وجود ندارد.
به همین سبب یکی از اهداف اجلاس این است که دیدگاه های این دسته از کشورها را به یکدیگر نزدیک کرده و راهکارهایی موثر برای جلوگیری از ازدیاد تسلیحات کشتار جمعی و هسته ای پیدا کند.
آنطور که روزنامه گلوبال تایمز گزارش کرده است نمایندگان حاضر در این اجلاس که از شامگاه روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، هم از کشورهای دارای تسلیحات هسته ای و هم غیرهسته ای هستند و از کشورهای اتحادیه اروپا نیز مسئولانی نیز در نشست شرکت کرده اند.
«هیتوشی کیکاوادا» معاون وزیر خارجه ژاپن می گوید که برگزاری این اجلاس از این نظر اهمیت دارد که کشورهای دارای تسلیحات هسته ای و آنها که فاقد این سلاح ها هستند می توانند با استفاده از فرصت پیش آمده در باره جهان بدون تسلیحات اتمی بحث و تبادل نظر کنند.
او ابراز امیدواری کرد که این گردهمایی به یک مورد مثال‌زدنی برای مشارکت کشورهای دارنده فناوریهای هسته‌ای و کشورهای فاقد آن تبدیل شود تا شرکت کنندگان در راستای دستیابی به یک جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای به نتایج مشترکی دست یابند.
انتظار می رود که در جریان اجلاس یاد شده که مدت برگزاری آن سه روز اعلام شده، در باره مسائل مربوط به خلع سلاح هسته ای و راه های تایید عاری شدن از این تسلیحات و همچنین سیاست های هسته ای و غیرهسته ای بحث و رایزنی شود.
ژاپن یکی از قربانیان سلاحهای اتمی است که در جریان بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی از سوی آمریکا که به فاصله سه روز از یکدیگر در ششم اوت 1945 میلادی انجام شد بیش از 220 هزار تن جان باختند.
آساق**231**1597
کد N1319673

وبگردی