آفتاب

حرکت ضد اسلامی در شهر 'پرت' استرالیا

حرکت ضد اسلامی در شهر 'پرت' استرالیا

کوالالامپور – ایرنا – یک خودرو سه شنبه شب در خارج از یک مسجد در شهر 'پرت' استرالیا در حالی که صدها مسلمان در حال عبادت بودند، به آتش کشیده شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای 'ای.بی.سی' اعلام کرد شعارهای ضد اسلامی نیز پس از به آتش کشیدن این خودرو بر روی دیدار خارج از مسجد کالج اسلامی استرالیا دیده می شد.
'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا 'حمله گروهی ضد اسلامی و مشکوک' با بمب آتش زا به یک خودرو در خارج از این مسجد را محکوم کرد.
وی گفت: من این حمله را محکوم می کنم. پایه و اساس در استرالیا باید احترام متقابل باشد. این قانون طلایی است.
گروه های افراط گرای ضد اسلامی استرالیا طی بیش از دو سال گذشته حرکت های ضد اسلامی خود را تشدید کردند و تاکنون نژادپرستان نیز چند تجمع علیه مهاجران و مسلمانان برگزار کرده اند.
تبلیغات غیرمستقیم دولت و پلیس استرالیا علیه مسلمانان و ادامه سیاست اسلام هراسی غرب باعث واکنش افراط گرایان و گروه های اسلام ستیز این کشور شده است.
یک معلم محلی پس از به آتش کشیده شدن این خودرو در خارج از مسجدی در شهر پرت و شعارنویسی بر دیوار این مسجد، گفت: صدها نفر از نمازگزاران در داخل مسجد در حال دعا در زمان حمله مشکوک با بمب بنزینی بودند، اما به هیچ فردی آسیب نرسید.
'یحیی عادل ابراهیم' امام جماعت این مسجد اعلام کرد 'این عمل، بدون شک یک عمل مجرمانه است'.
مردم محلی اعلام کردند سه نفر پس از به آتش کشیدن خودرو مقابل مسجد و شعارنویسی علیه مسلمانان از محل گریخته اند.
'عبدالله خان' مدیر اجرایی کالج اسلامی استرالیا در شهر پرت، گفت که از این حمله شوکه و سرخورده شده است، اما تا به حال بسیاری از سیاستمداران، مقامات وزارت امور خارجه و پلیس با وی در این مورد تماس گرفته اند.
'رسول الموسوی' 47 ساله نیز روز تاسوعای حسینی سال 1393 و چند ساعت پس از تهدید شدن از سوی افراد ناشناس در خارج از حسینیه نبی اکرم (ص) شهر سیدنی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و ترور شد.
براساس سرشماری سال 2011 میلادی حدود 500 هزار نفر یا 2.2 درصد از جمعیت استرالیا را جامعه مسلمانان تشکیل می دهند، اما نظرسنجی 'ایپسوس موری' گویای آمار دیگری است و نتایج سرشماری سال 2011 را رد می کند. براساس این نظرسنجی استرالیایی ها بر این باورند مسلمانان 18 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
براساس آمار رسمی، مسلمانان چهارمین گروه مذهبی استرالیا هستند. استرالیا پیش بینی کرده بود جامعه مسلمانان این کشور تا سال 2030 میلادی به بیش از 700 هزار نفر برسد.
آساق**1611
کد N1319647

وبگردی