آفتاب

بحران سوریه محور گفتگوی لاوروف با سفرای کشورهای اروپایی در مسکو

بحران سوریه محور گفتگوی لاوروف با سفرای کشورهای اروپایی در مسکو

«سرگی لاوروف» در دیدار با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسکو مهمترین موضوعات بین المللی از جمله بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در دیدار با روسای هیات های دیپلماتیک کشورهای اروپایی در مسکو بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه روسیه لاوروف و سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسکو، طی این دیدار پیرامون مهمترین موضوعات بین المللی از جمله وضعیت کنونی گفتگو بین روسیه و اتحادیه اروپا و اوضاع کنونی سوریه و حل و فصل بحران این کشور گفتگو کردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه بر ضرورت مشارکت تمام گروه ها و قومیت های سوریه در مذاکرات صلح این کشور در ژنو تاکید کرد. این موضع گیری وزارت خارجه روسیه در اشاره به دیدار روز سه شنبه «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه با هیاتی از شورای ملی کردها در مسکو صورت گرفت.

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه طرف روسی در این دیدار بر اهمیت مشارکت نمایندگان تمام گروه ها و طوایف سوریه در روند مذاکرات سوری-سوری در ژنو به منظور دستیابی به راهکارهای بلندمدت و تعیین سرنوشت سوریه تاکید کرده است.

کد N1319607

وبگردی