آفتاب

ارتش صربستان به دو بالگرد 17-Mi روسی مجهز شد

ارتش صربستان به دو بالگرد 17-Mi روسی مجهز شد

بلگراد-ایرنا- ارتش صربستان دو فروند بالگرد حمل و نقل از نوع 17-Mi خریداری شده از روسیه را روز سه شنبه در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد تحویل گرفت.

به گزارش ایرنا، در مراسم تحویل این بالگردها علاوه بر نخست وزیر و اعضای هیات دولت، فرمانده نیروی هوایی و پدافند ضد هوایی و همچنین نمایندگان هیات نظامی روسیه حضور داشتند.
این دو فروند بالگرد اولین بالگردهایی هستند که صربستان پس از 29 سال برای ارتش این کشور از خارج خردیداری کرده است.
آخرین بالگردهای حمل و نقل از نوع 8-Mi که برخی از آنها هم اکنون در ارتش صربستان بهره برداری می شوند 36 سال پیش خریداری شده اند.
هم اکنون در ارتش صربستان یک فروند بالگرد حمل و نقل 17-Mi و چند بالگرد از نوع 8-Mi که فقط دو فروند از آنها قابل پرواز هستند، استفاده می شود.
قابل ذکر است که یک فروند از دو فروند بالگرد حمل و تقل 17-Mi ارتش صربستان دو سال پیش در حالیکه برای انتقال یک نوزاد از منطقه سیل زده به بلگراد در حال پرواز بود سقوط کرد و هر هفت سرنشین آن از جمله یک نوزاد کشته شدند.
بالگرد 17-Mi می تواندیک محموله 4 هزار و پانصد کیلوگرمی را حمل کند و حداکثر سرعت آن 262 کیلومتر در ساعت است. همچنین این نوع بالگرد می تواند 36 مسافر و یا 24 چترباز و 12مجروح را حمل کند.
طول این نوع بالگرد 18.6 متر و ارتفاع آن 4.7 متر و حداکثر وزن در هنگام برخاستن از زمین 13تن برآورد شده است.
«رانکو ژیواک» فرمانده نیروی هوایی و پدافند ضد هوایی ارتش صربستان در هنگام تحویل این بالگردها در جمع خبرنگاران در فرودگاه بلگراد گفت که روند تجهیز کردن ارتش بر حسب نیاز همچنان ادامه خواهد یافت.
ارتش صربستان با بیش از 60 کشور همکاری نظامی دارد و با برخی از آنها رزمایش نظامی مشترک برگزار می کند.
صربستان، سیاست بی طرفی نظامی دارد و عضو هیچ سازمان و یا پیمان نظامی نیست.
اروپام**436**شبس*1613
کد N1319444

وبگردی