آفتاب

رئیس جمهوری صربستان:خروج کشورها از اتحادیه اروپا بدترین سناریو است

رئیس جمهوری صربستان:خروج کشورها از اتحادیه اروپا بدترین سناریو است

بلگراد-ایرنا- رئیس جمهوری صربستان گفت: خروج کشورهای بیشتر از اتحادیه اروپا و یا فروپاشی انگلیس که شاید امکان پذیر باشد بدترین سناریو ممکن است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی صربستان (تانیوگ)،«تومیسلاو نیکولیچ» در مصاحبه با نمایندگی اسپوتنیک در بلگراد به راه اروپایی صربستان اشاره کرد و گفت که این کشور به مسیر خود به طرف اتحادیه اروپا و همچنین به سیاست دوستانه با تمامی کشورها و ملت ها ادامه می دهد.
رئیس جمهوری صربستان در این راستا گفت که مذاکرات با اتحادیه اروپا در روابط دوستانه و اقتصادی صربستان با روسیه، چین، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، بلاروس، کوبا و دیگر کشورها هیچ خللی را بوجود نمی آورد.
وی همچنین به اختلاف نظرهایی بین احزاب سیاسی در خصوص راه حل پیوستن صربستان به اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت که بلگراد در 26 سال گذشته در این مسیر اقدامات زیادی را انجام داده است و تا زمانیکه اتحادیه اروپا وجود داشته باشد بدون توجه به اعضای آن هدف صربستان در این جهت است.
نظرسنجی انجام شده در ماه می امسال در صربستان نشان می دهد در صورتی که برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا رای گیری شود حدود 40درصد از افراد واجد شرایط در مخالفت به ورود کشورشان به این اتحادیه رای می دهند.
آلکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان در رابطه با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود که صربستان سیاست ائتلافی اروپایی خود را تغییر نمی دهد و مردم در انتخابات اخیر پارلمانی به سیاست کنونی کشور که پیوستن به اتحادیه اروپا است، رای دادند.
ووچیچ همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مطمئن است شهروندان صربستان در همه پرسی مانند انگلیسی ها رای خواهند داد، گفته بود، ولی مردم صربستان مطمئنا خواهان آینده بهتر هستند و به همین دلیل بلگراد مسیر عضویت در اتحادیه اروپا را تغییر نمی دهد.
اروپام**436**شبس 1488 **1565
کد N1319383

وبگردی