آفتاب

نظر سنجی:مردم آمریکا سیاست های کلینتون در مورد تروریسم را بیش از ترامپ می پسندند

نظر سنجی:مردم آمریکا سیاست های کلینتون در مورد تروریسم را بیش از ترامپ می پسندند

نیویورک-ایرنا-نتایج یک نظر سنجی سراسری نشان می دهد که مردم آمریکا سیاست های هیلاری کلینتون را در رابطه با مسئله تروریسم در این کشور معتبر تر وقابل حمایت تر از رویکرد های رقیب جمهوریخواه او دونالد ترامپ ارزیابی می کنند.

نتایج یک نظر سنجی مشترک نشریه « واشنگتن » پست وشبکه خبری « ا بی سی » نشان می دهد که حمایت مردم آمریکا از سیاست های هیلاری کلینتون در رابطه با مسئله امنیت ملی و مقابله با تروریسم درقیاس با رقیب جمهوریخواه او دونالد ترامپ افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
مردم آمریکا به خصوص جمهوریخواهان این کشور سال گذشته بدنبال وقوع حوادثی مانند واقعه تروریستی سن برناردینو ایالت کالیفرنیا از پیشنهاد دونالد ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا حمایت چشمگیری کردند.
اما بر اساس این نظر سنجی درحالی که 50 در صد از مردم آمریکا از سیاست های هیلاری کلینتون در این رابطه حمایت می کنند میزان حمایت و تایید آنها نسبت به سیاست های بیگانه هراسانه ترامپ کاهش چشمگیری داشته و به 39 در صد رسیده است.
در این نظر سنجی 80 در صد از آمریکایی ها در مورد احتمال وقوع حوادث تروریستی بشکل گرگ های تنها در کشورشان ابراز نگرانی شدید کرده اند و دو سوم از آنها گفته اند که به قابلیت وتوانایی دولت آمریکا در مقابله با این احتمالات اعتماد واطمینانی ندارند.
بر همین اساس 46 در صد از شرکت کنندگان برخورد و واکنش کلینتون نسبت به واقعه کشتار اورلاندو را برخوردی انسانی و قابل حمایت دانسته اند و فقط 28 درصد از واکنش ترامپ در این رابطه حمایت کرده اند.
واشنگتن پست نوشته است که یکی از دلائل سرخوردگی مردم آمریکا از واکنش ترامپ نسبت به قتل عام اورلاندو این بوده است که ترامپ با تلاش برای بهره برداری سیاسی از این واقعه دردناک وقوع آن را دلیلی بر حقانیت خود در سیاست جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا بوده است.
اروپام-4-541 **شبس 1488 **
کد N1319362

وبگردی