آفتاب

دمیرتاش: اردوغان برای منافع خویش مردم فلسطین را فروخت

دمیرتاش: اردوغان برای منافع خویش مردم فلسطین را فروخت

صلاح الدین دمیرتاش در واکنش به‌ همکاری مجدد ترکیه‌ و رژیم صهیونستی اعلام کرد که‌ رجب طیب اردوغان برای رسیدن به‌ منافع خویش مردم فلسطین را فروخت.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به‌ نقل از پایگاه‌ خبری خندان، صلاح الدین دمیرتاش، رهبر مشترک حزب دمکراتیک خلق های ترکیه‌ پیرامون توافق مجدد ترکیه‌ و رژیم صهیونیستی گفت: اردوغان و حزب عدالت و توسعه‌ بار دیگر مردم فلسطین را برای منافع خویش فروختند.

وی در ادامه‌ افزود: اردوغان برای کسب رای بارها اعلام کرد که‌ اسرائیل رژیمی تروریستی است و الان حتی به‌ رای دهندگان خویش نیز خیانت کرد.

دمیرتاش که‌ این سخنان را در شهر باتمان ترکیه‌ و در جمع هواداران حزب خویش بیان کرد، گفت: حتما یادتان هست که‌ اردوغان در کنفراس داوس چطور اسرائیل را کشوری غاصب خواند و از جهانیان درخواست کرد، به‌ وی کمک کنند تا حقوق مردم فلسطین را بازپس گیرد.

وی افزود: آن همه‌ شعار که‌ مردم فلسطین و غزه‌ در نکبت زندگی می کنند و قدس را بازپس خواهیم گرفت، کجا رفت، وی همه‌ اینها را برای منافع خویش و حزب عدالت و توسعه‌ در یک چشم برهم زدنی فروخت و الان می گوید که‌ اسرائیل دوست دیرین ماست!

سخنان دمیرتاش بعد از آن گفته‌ شد که‌ دولت ترکیه‌ و اسرائیل رسما از توافق تاریخی دیگر، بعد از ۶ سال به‌ گرو انداختن حقوق مردم فلسطین سخن به‌ میان آوردند.

دمیرتاش در ادامه‌ تاکید کرد: اردوغان همان کاری را که‌ بر علیه‌ کردها انجام داد، بر علیه‌ مردم مظلوم فلسطین هم تکرار کرد، طبق این قراداد هیچ محاصره‌ اقتصادی بر روی غزه‌ نخواهد شکست و تنها برای قربانیان ترک ۲۰ ملیون غرامت دریافت می کنند.

شایان ذکر است که‌ مقامات ترکیه‌ اعلام کردند که‌ به‌ زودی محاصره‌ غزه‌ شکسته‌ خواهد شد، اما بنیامین ناتانیاهو رسما اعلام کرد که‌ هیچ کدام از محاصره‌های اقتصادی که‌ روی بخش غزه‌ اعمال شده‌ است، برداشته‌ نخواهد شد و از طرف ترکیه‌ ای خویش برای قبول شرایط اسرائیل تشکر کرد.

کد N1319343

وبگردی