آفتاب

رویدادها و حوادث عراق در یک نگاه / سه شنبه 8تیر

رویدادها و حوادث عراق در یک نگاه / سه شنبه 8تیر

تهران – ایرنا – تاکید مالکی بر ضرورت حضور حشد الشعبی در عملیات آزداسازی موصل، دبیرکل سرایا خراسانی عراق: موصل را آسان تر از فلوجه آزاد خواهیم کرد، حمله تروریستی داعش به کربلا خنثی شد، انفجار بمب در بغداد، پیشروی نیروهای عراق در شرقاط، سفر قریب الوقوع پاپ به عراق و تثبیت هیات رئیسه پارلمان عراق از سوی دادگاه این کشور از خبرهای امروز (سه شنبه) عراق است.

** تاکید مالکی بر ضرورت حضور حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل
نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون این کشور روز سه شنبه در دیدار با سفیر آمریکا در عراق بر ضرورت حضور نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در عملیات آزادسازی موصل تاکید کرد و افزود: نیروهای مسلح عراق و نیروهای الحشد الشعبی شکست سنگینی بر گروهک تروریستی داعش وارد کرده اند و داعش اکنون ناتوان شده و دیگر توان مقابله ندارد.

** دبیرکل سرایا خراسانی عراق: موصل را آسان تر از فلوجه آزاد خواهیم کرد
«علی الیاسری» دبیرکل گروه مقاومت اسلامی «سرایا خراسانی» وابسته به تشکیلات مردمی «الحشد الشعبی» در عراق گفت که عملیات آزادسازی موصل مرکز استان نینوا در 400 کیلومتری شمال بغداد آسان تر از فلوجه خواهد بود.

** حمله تروریستی داعش به کربلا خنثی شد
فرمانده عملیات فرات میانی امروز اعلام کرد، حمله تروریست های داعش با سه خودروی بمبگذاری شده و دو عنصر انتحاری که به دنبال نفوذ به شهرستان نخیب بودند در منطقه ای به نام «صحرای کربلا» در استان کربلا خنثی شد.

** انفجار بمب در بغداد دو کشته و 6 زخمی برجای گذاشت
پلیس عراق امروز (سه شنبه )اعلام کرد: در پی انفجار بمبی در منطقه عامریه واقع در غرب بغداد، دو نفر کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

** پیشروی نیروهای عراق در شرقاط
منابع خبری امروز اعلام کردند، نیروهای عراقی ورودی شهرستان شرقاط واقع در شمال استان صلاح الدین را از کنترل داعش خارج و آزاد کردند.

** سفر قریب ‌الوقوع پاپ به عراق
وزارت بهداشت و محیط زیست عراق امروز از سفر قریب‌الوقوع پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به این کشور خبر داد.
«جاسم الفلاحی» معاون وزیر بهداشت و محیط زیست عراق در گفت ‌و‌گو با روزنامه الصباح، اعلام کرد که «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق سفر خواهد کرد تا از پرونده پیوستن تالاب‌های عراق به لیست میراث جهانی حمایت کند.
براساس این گزارش، تاریخ دقیق این سفر دقیقا مشخص نشده است.

** دادگاه عراق به اختلافات پارلمانی خاتمه داد و هیات رئیسه پارلمان را تثبیت کرد
دادگاه عالی قانون اساسی عراق امروز به اختلافات پارلمانی بین دو طیف موسوم به «جبهه تحول خواه» و قانونمند» خاتمه داد و هیات رئیسه فعلی پارلمان به ریاست «سلیم الجبوری» را در پست سابق خود تثبیت کرد.
خاورم**9365**شبس*1613
کد N1319289

وبگردی