آفتاب

تاکید مالکی بر ضرورت حضور حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل

تاکید مالکی بر ضرورت حضور حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل

تهران – ایرنا – نوری الملکی نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون این کشور روز سه شنبه در دیدار با سفیر آمریکا در عراق بر ضرورت حضور نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در عملیات آزادسازی موصل تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در دیدار با «استوارت جونز» سفیر آمریکا در عراق افزود: نیروهای مسلح عراق و نیروهای الحشد الشعبی شکست سنگینی بر گروهک تروریستی داعش وارد کرده اند و داعش اکنون ناتوان شده و دیگر توان مقابله ندارد.
مالکی با اشاره به عملیات آزادسازی موصول اظهار داشت: نگاه ها اکنون به عملیات موصل و آزادسازی و نجات این شهر از دست گروه های جنایت کار و تروریستی است.
رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در ادامه از جامعه جهانی خواست تا با حمایت های مالی، خدماتی و انسان دوستانه برای بازسازی مناطق آزاد شده عراق کمک کنند.
در این دیدار همچنین دو طرف درباره روابط دوجانبه میان بغداد و واشنگتن و همچنین آخرین تحولات امنیتی و سیاسی عراق بحث و گفت و گو کردند.
پیشتر نیز خالد العبیدی وزیر دفاع عراق بر ضرورت مشارکت همه گروه ها و نیروهای در عملیات آزادسازی استان نینوا تاکید کرده بود.
نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به «حشد الشعبی» پیشتر در کنار نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی فلوجه مشارکت داشتند و موفق شدند این شهر را از دست گروهک تروریستی داعش آزاد کنند.
خاورم**9365**1144
کد N1319205

وبگردی