آفتاب

رویدادهای سوریه در یک نگاه / سه شنبه 8 تیر

رویدادهای سوریه در یک نگاه / سه شنبه 8 تیر

تهران – ایرنا - قاچاق تجهیزات نیروگاه «زیزون» سوریه به ترکیه توسط تروریست ها، پیشروی نیروهای کُرد در شهر منبج و فعال شدن جبهه شمالی حلب و اهمیت تسلط بر مزارع الملاح از جمله اخبار و رویدادهای مربوط به سه سوریه در روز سه شنبه 8 تیر است.

به گزارش ایرنا، نیروهای کُرد سوریه با حمایت جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش توانستند منطقه «الأسدیه»شهر منبج واقع در حومه حلب را به کنترل خود در بیاورند.
نیروهای دموکراتیک کُرد در صدد بازپس گیری مناطق «المطاحن» و «الصوامع» از اشغال تروریست های داعش هستند ولی تمرکز تک تیراندازهای داعش در این مناطق و تونل های حفر شده که این مناطق را به شهر منبج متصل می کند، روند عملیات را کندتر کرده است.
همزمان با ورود نیروهای کرد به داخل شهر منبج، ده ها تن از عناصر تروریستی داعش برای کاهش فشار بر همدستان خود در شهر، حملاتی را از جنوب شهر مرزی «جرابلس» علیه مواضع نیروهای کرد در روستای«قیراط» واقع در جنوب جرابلس و در شمال شهر منبج آغاز کردند که درگیری ها بین دو طرف تقریبا سه ساعت به طول انجامید و نیروهای کرد موفق شدند با کشتن تعدادی از ترروریست ها٬ این حملات را کاملا دفع کنند.

** فعال شدن جبهه شمالی حلب و اهمیت تسلط بر مزارع الملاح
رتش سوریه با شکست تروریست ها بر مزارع الملاح شمالی مسلط شد و پیشروی به سمت مزارع جنوبی ادامه دارد.
ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان با راهبرد تقسیم یک محور به جبهه های مختلف برای به هم ریختن آرایش و تمرکز تروریست ها، از روزهای گذشته پیشروی های خوبی در شمال، جنوب و غرب حلب داشته است.
برای این عملیات که با پشتیبانی هوایی گسترده روسیه آغاز شده، زمان بندی دقیقی اعلام نشده است و به گفته منابع میدانی پیشروی های رضایت بخشی در همه محورها در جریان است.
ارتش سوریه و مقاومت اسلامی با پشتیبانی نیروهای مردمی، پس از تسلط بر منطقه 'الاسامات' در بخش شرقی مزارع الملاح به تثبیت مواضع خود پرداختند و هم اکنون پیشروی به سوی بخش جنوبی این مزارع در جریان است.
تسلط بر این منطقه به ارتش سوریه این امکان را می دهد که تنها راه تدارکاتی تروریست های موجود در محله های شرقی شهر حلب را قطع کند.

** تروریست ها تجهیزات نیروگاه «زیزون» سوریه را به ترکیه قاچاق می کنند
منابع محلی سوریه گزارش دادند، تروریست ها تجهیزات و ادوات نیروگاه برق زیزون واقع در استان حما را غارت و به ترکیه قاچاق می کنند.
منابع محلی در منطقه «جسر الشغور» گزارش دادند، تروریست های «احرار الشام» و «جبهه النصره» تجهیزات و ادوات نیروگاه برق «زیزون» را سرقت کرده و به ترکیه منتقل می کنند.
یک منبع در نیروگاه «زیزون» به خبرگزاری سانا گفت که، اهالی منطقه جسر الشغور مشاهده کرده اند که گروه های تروریستی دستگاه های این نیروگاه را با استفاده از جرثقیل های بزرگ از نیروگاه خارج کرده و با کامیون های بزرگ به ترکیه منتقل کرده اند.

** وضعیت وخیم تروریست ها در شمال لاذقیه
شکست های اخیر تروریست ها در مناطق کوهستانی شمال استان لاذقیه باعث شده برخی از آن ها خود را تسلیم ارتش سوریه کنند.
شرایط میدانی و تدارکاتی تروریست ها در این منطقه بسیار دشوار شده و پیروزی های گذشته تروریست ها هم اکنون به یک شکست بزرگ تبدیل شده است، بویژه اینکه جبهه النصره نیز در این منطقه نتوانست در برابر ارتش سوریه مقاومت کند.
رسانه های نزدیک به تروریست ها، شمار کشته های خود در درگیری های اخیر در شمال لاذقیه را 200 نفر اعلام کرده اند.

** روسیه: تروریست های تازه نفس ضد سوری در مرز ترکیه مستقر شده اند
مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه مستقر در پایگاه حمیمیم از استقرار واحدهای تازه نفس گروه تروریستی جبهه النصره با تسلیحات سنگین در مرز ترکیه برای آغاز حمله های جدید خبر داده است.
در بولتن خبری این مرکز آمده است: شاهدان عینی از ساکنان مناطق کفر حمرا و خراطین در استان حلب اعلام کردند که نیروهای تازه نفس جبهه النصره برخوردار از تسلیحات سنگین در مناطق مرزی استان مستقر شده اند و اقدام های جنگی و تروریستی انجام می دهند.
در ادامه گزارش آمده است: تروریست ها در روزهای گذشته با آتشباری سنگین و شلیک خمپاره مناطق مسکونی الحمد و حندرات و همچنین نواحی مسکونی سیخ مقصود، الزهرا و مراض در حلب را گلوله باران کردند.
مرکز روسی نظارت بر آتش بس روسیه ادامه داده است: شهر فوا در استان ادلب، ختیت الجراش، حرا، جراش، بلیله و پل راه آهن نزدیک بخش میدا در استان دمشق نیز گلوله باران شده است.
خاورم**9364**1144
کد N1319204

وبگردی