آفتاب

رسانه های ارتباط جمعی، ابزار نشاط و امید اجتماعی

رسانه های ارتباط جمعی، ابزار نشاط و امید اجتماعی

گچساران - ایرنا - مسئولان و کارشناسان فرهنگی معتقدند: رسانه های ارتباط جمعی به عنوان یکی از عوامل زیربنایی توسعه همه جانبه از مهمترین ابزار ایجاد نشاط و امید اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اهمیت کارکرد رسانه های ارتباط جمعی تا جایی است که رئیس جمهوری نقش آفرینی اهالی قلم و رسانه برای افزایش روحیه نشاط و امید در جامعه را مهمترین مطالبه سه قوه از رسانه ها بیان کرده است .
نقش رسانه های ارتباط جمعی به عنوان بازوان توانمند دولت ها در تشریح عملکرد مسئولان، رساندن صدای مردم به مسئولان و مطالبات ملی به گوش جهانیان بر هیچ کس پوشیده نیست.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به نقش آگاهی بخشی رسانه ها در تلطیف فضای عمومی و ایجاد فضای امید به آینده اشاره کرد و افزود: بیان خدمات دولت و نظام اسلامی مهمترین تکلیف رسانه هاست.
سید موسی خادمی به کاهش تورم از 40درصد به 10درصددر دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: آگاهی بخشی به مردم از این اقدام های سازنده نه به عنوان عملکرد دولت بلکه دستاورد ارزنده نظام بهترین راهکار امید آفرینی در توده مردم به آینده است .
وی به تلاش و تبلیغات سوء دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اشاره کرد و افزود: چشم بستن از واقعیت ها و سیاه نمایی از خدمات دولت در حقیقت همسو شدن با اهداف دشمن است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: رسانه ها در کنار اطلاع رسانی با نقد آگاهانه و منصفانه برنامه ها و عملکرد بخش های مختلف می توانند در جهت روشنگری افکار عمومی ونیز هم افزایی به مدیران سهم بسزایی داشته باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران گفت: تخصصی شدن نحوه فعالیت خبرنگاران در ابعاد مختلف راهکاری برای نقش آفرینی بهتر در عرصه توسعه است.
رضا قشقایی با اشاره به موضوع فیش های حقوقی که به راحتی از سوی رسانه های ارتباط جمعی پیگیری شد، افزود: امکان گردش آزاد اطلاعات برای شفاف سازی در جامعه راهکار دیگری برای اثربخشی قلم خبرنگاران در راستای توسعه است.
وی بیان کرد: اعتماد مسئولان و مردم به رسانه ها که ناشی از عملکرد آنها در نحوه انعکاس احبار است یکی دیگر راه های اثربخشی رسانه ها در مسائل ملی و فراملی است.
این استاد دانشگاه به موضوع گروه های تکفیری داعش اشاره کرد و بر لزوم عزم همگانی برای توانمندسازی رسانه ها تاکید کرد.
قشقایی موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی و جلب مشارکت مردم در مقوله های اقتصادی را از نیازهای اصلی روز کشور برای مشارکت رسانه ها دانست.
استاد دانشگاه دیگر گفت: اصلاح کمبودهای موجود در جامع نیازمند فعالیت هدفمند و با برنامه رسانه های ارتباط جمعی است.
امین شاهین فر افزود: کاهش آسیب های اجتماعی، مشکلات اقتصادی و چالش فرهنگی کشور در سایه قانونمداری و تلاش اهالی رسانه قابل کنترل است.
وی تصریح کرد: خبرنگار با زندگی در بطن جامعه و درک دردهای مردم از سویی و انعکاس بازخورد تصمیم های دولتمردان در ابعاد متخلف نقش گرهگشایی در اصلاح و گام نهادن در مسیر رو به جلو دارد.
شاهین فر شناسایی ظرفیت های پنهان کشور با استفاده از دیدگاه های کارشناسی نخبگان، تشریح عملکرد مسئولان و شرح کاستی های زندگی مردم از وظایف اصلی رسانه های ارتباط جمعی است.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان گفت: رسانه های ارتباط جمعی رسالت سنگینی در افزایش امیدبخشی، وفاق ملی و توسعه همه جانبه کشور دارند.
مصیب نوری با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع روسای قوای سه گانه افزود: اهالی قلم و رسانه با تشریح عملکرد خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران طلایه داران وحدت بخشی بین اقشار مختلف مردم با اندیشه های متفاوت سیاسی هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان بیان کرد: رسانه ها به عنوان شکل دهندگان اصلی افکار عمومی با نقدهای منصفانه و بی طرفانه بدون دامن زدن به شایعات و حاشیه های بی ارزش می توانند زمینه رشد و بالندگی کشور را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: اهالی قلم و رسانه با شناخت جامعی که از ظرفیت ها و چالش های موجود در کشور دارند می توانند پل ارتباطی نیرومندی بین مردم و مسئولان باشند.
نوری ابراز کرد: انتشار اخبار کذب و دامن زدن به اختلافات قومی از عوامل اصلی تضعیف روحیه مشارکتی مردم در عرصه های مختلف است.
وی به اهمیت مشارکت مردم و مسئولان برای توسعه در ابعاد مختلف کشور اشاره کرد و از اهالی قلم و رسانه خواست تا برای افزایش تعامل بین مردم و مسئولان به ویژه در زمینه توسعه اقتصادی بکوشند.
نوری گفت: افزایش نظم، امنیت، کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی و توسعه اقتصادی کشور در سایه تلاش بیش از پیش رسانه های ارتباط جمعی برای شرح واقعیت های موجود در جامعه است.
این استاد دانشگاه با اشاره به پیشرفت روز افزون وسایل ارتباط جمعی و نشر اخبار بی محتوا و گاهی کذب در فضای مجازی افزود: امروز اعتماد مخاطبان رسانه های ارتباط جمعی در گرو انعکاس اخبار بی طرفانه، با دقت و به دور از جانبداری های سیاسی است.
نوری بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاهیان، صاحبنظران و چهره های علمی کشور با رسانه های ارتباط جمعی برای خدمت بیشتر در راستای اثربخش تر شدن کارکرد رسانه ها تاکید کرد.معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اثربخشی قدرت دیپلماسی هر کشوری در صحنه جهانی با توانمندی رسانه های ارتباط جمعی آن کشور ارتباط مستقیم دارد.
فتاح محمدی افزود: اهالی قلم و رسانه ها نقش اثربخشی برای دستیابی به استقلال، حفظ هویت فرهنگی، آرمان ها، اقتدار و دفاع از تمامیت عرضی کشور خود دارند.
وی اظهار کرد: رفتار آگاهانه، خردمندانه و هوشمندانه خبرنگاران در مصالح ملی نیازمند آموزش های حرفه ای و منسجم برای رقابت با کشورهای صاحب نام جهان در عرصه رسانه است.
معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در رفتار رسانه ای بهترین راهکار برای اثرگذاری اهالی قلم در توسعه همه جانبه کشور است.
محمدی گفت: رسانه ها با اطلاعات عمیقی که درباره ظرفیت ها و چالش های کشور دارند، می توانند یاریگر مسئولان در خدمات رسانی به مردم باشند.
وی با یادآوری شرایط حساس کنونی کشور از رسانه های ارتباط جمعی خواست برای ارتقای وضعیت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سیاسی کشور تلاش بیشتری کنند.
وی بی طرفی، ترجیح دادن مصالح عمومی بر منافع شخصی، تحلیل های صادقانه و به دور از جانبداری از جناح های سیاسی را از مهمترین ویژگی های رسانه های مورد اعتماد مردم دانست.
8143/6162/1662
کد N1315643

وبگردی