آفتاب
زارع فومنی:

اجرای پیشنهاد رئیس جمهوری به احزاب راهی برای هم افزایی در توسعه کشور است

اجرای پیشنهاد رئیس جمهوری به احزاب راهی برای هم افزایی در توسعه کشور است

تهران- ایرنا- دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی درباره پیشنهاد رییس جمهوری مبنی بر تشکیل جلسات ماهانه جریانات سیاسی گفت: حضور همه جریانات سیاسی و تفکرها در این نشست ها می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف سازد.

حجت الاسلام محمدزارع فومنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره سخنان رییس جمهوری در دیدار فعالان سیاسی کشور افزود: برگزاری نشست های هم اندیشی با افکار مختلف و جریانات سیاسی کشور باعث نزدیکی قلوب و وحدت خواهد شد .
وی ادامه داد: البته باید در این نشست های هم اندیشی تلاش شود تا همه جریانات سیاسی و تفکرها حضور داشته باشند و با حضور فعالان سیاسی، تعامل و همکاری مضاعفی صورت خواهد گرفت که می تواند با هم افزایی، بسیاری از مشکلات کشور را برطرف سازند.
دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی با بیان اینکه این پیشنهاد تشکیل جلسه ماهیانه با جریانات سیاسی فی نفسه خوب است ، اظهارداشت: احزاب نیز باید توجه داشته باشند که رقابت در ایام رقابت است و پس از آن همه باید با منش پهلوانی، دوستی و وحدت در کنار هم تلاش کنند تا گوشه ای از مشکلات را برطرف سازند.
حجت الاسلام فومنی گفت: مسئولان نیز باید احزاب و تشکل ها را جدی بگیرند و تشکل ها وجریانات تنها در زمان های انتخابات دیده نشوند چرا که یکی از ارکان قوی نظام که می تواند همچون بازویی توانمند در کنار دولت نقش آفرینی کند، همین احزاب و جریانات سیاسی هستند .
وی افزود: در سایر کشورها نقش احزاب به مراتب پررنگ تر از کشور ما است و به نظر می رسد برخی افراد در کشور ما نمی خواهند احزاب رشد کنند؛ به همین دلیل موضوع تغییر نظام انتخاباتی باید با جدیت پیگیری شود تا نظام حزب جایگزین آن شود .
دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی اضافه کرد: اگر نمایندگان با تائیدیه احزاب و حمایت آنها انتخاب شوند، تعهد و کارایی افزایش خواهد یافت در غیر این صورت نماینده لزومی به پاسخگویی ندارند و موجب آسیب خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ضیافت افطار با فعالان سیاسی کشور ضمن تاکید بر رعایت اخلاق سیاسی در جامعه اظهار داشت: اگر در انتخاباتی پیروز و به عبارتی قهرمان نشدیم باید پهلوان باشیم.
وی گفت:سیاست به معنای دستیابی به خیر جمعی و تدبیر برای حل معضلات و گام برداشتن به سمت پیشرفت جامعه است و در تقویت این مسیر، باید با یکدیگر مهربان تر باشیم.
رییس جمهوری تصریح کرد:همه احزاب و جناح ها در کشور باید با وحدت و تلاش مشترک برای کاستن از مشکلات کشور، 40سالگی انقلاب اسلامی را به یک جشن بزرگ ملی در برابر جهانیان تبدیل کنیم.
روحانی افزود:نمایندگان فعالان سیاسی ماهیانه نشستی را برگزار و در آن به بررسی و ارائه راهکار درباره مسایل و معضلات اصلی کشور بپردازند که همگان روی آن اشتراک نظر دارند.
وی با اشاره به اینکه تورم در کشور تک رقمی شد و این یکی از آرزوهای دولت یازدهم بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشتند و امیدواریم در همه زمینه ها و در کنار هم با دوستی ، اتحاد و وحدت بتوانیم به اهداف ملی دست یابیم، اظهارداشت:همه احزاب و جناح ها در کشور باید با وحدت و تلاش مشترک برای کاستن از مشکلات کشور، 40 سالگی انقلاب اسلامی را به یک جشن بزرگ ملی در برابر جهانیان تبدیل کنیم.
رییس جمهوری اضافه کرد: دولت یازدهم یک دولت فراجناحی است، از ابتدای فعالیت دولت سعی داشتم تا نمایندگان جناح ها با افکار مختلف دور میز دولت و برای آبادانی کشور تلاش کنند.
سیام **1053**1429
کد N1310420

وبگردی