آفتاب

17 کشته در درگیری افراد مسلح در جمهوری آفریقای مرکزی

17 کشته در درگیری افراد مسلح در جمهوری آفریقای مرکزی

تهران – ایرنا – در درگیری میان صلحبانان سازمان ملل و گروه های مسلح در بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، 17تن کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری شین هوآ، بر اساس اعلام رسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ در درگیری های خشونت بار روز سه شنبه میان صلحبانان سازمان ملل و گروه های مسلح در بانگی 17تن کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.
این در حالی است که شاهدان اعلام کردند که در پی اقدامات خشونت بار افراد مسلح صدها نفر از شهروندان این کشور از منازل خود در بانگی گریختند.
از زمانی که گروه شورشی سلکا در جریان کودتای سال 2013 قدرت را در جمهوری آفریقای مرکزی در اختیار گرفت، شبه نظامیان موسوم به ضد بالاکا درصدد انتقامجویی برآمدند که این امر منجر به بروز ناآرامی در این کشور شد.
10 گروه مسلح در جمهوری آفریقایی مرکزی به موجب توافق صلحی که بین آنها منعقد شده است، موظف به خلع سلاح شده اند.
بر اساس گزارش ها تاکنون بیش از هزاران نفر در درگیری ها میان شبه نظامیان مسیحی و مسلمان در جمهوری آفریقای مرکزی کشته شدند . در نتیجه این خشونت ها حدود یک میلیون نفر نیز متواری شده اند.
کشور آفریقای مرکزی مدتهاست با درگیری و خشونت های فرقه ای مواجه است که منجر به کشته شدن پنج هزار تن شده است. این درحالی است که نیروهای صلح بان سازمان ملل متحد به دنبال ایجاد ثبات در این کشور هستند.
در حال حاضر حدود 6 هزار و 600 صلحبان آفریقایی و فرانسوی در آفریقای مرکزی مستقرند .
جمهوری آفریقای مرکزی با وجود برخورداری از منابع غنی معدنی از جمله طلا و الماس، کشوری بسیار فقیر به شمار می آید و بعد از استقلال در سال 1960 صحنه کودتا و شورش های مختلف بوده است.
شبد**9377**3404
کد N1309998

وبگردی