آفتاب

خانه فرهنگ ایران در کویته میزبان آثار قرآنی خوشنویسان پاکستانی شد

خانه فرهنگ ایران در کویته میزبان آثار قرآنی خوشنویسان پاکستانی شد

تهران - ایرنا - 120 اثر برجسته از خوشنویسان بلوچستان پاکستان از 31 خرداد ماه به مدت سه روز در خانه فرهنگ ایران در کویته به نمایش در آمده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت خانه فرهنگ ایران و همکاری انجمن خوشنویسان بلوچستان، نمایشگاه خطاطی قرآنی با ارائه 120 اثر برجسته از خوشنویسان بلوچستان پاکستان طی روز گذشته(دوشنبه) مصادف با 14 ماه مبارک رمضان در محل خانه فرهنگ ایران در کویته برپا شد.
در این رویداد فرهنگی صادقی سرکنسول ایران در کویته، سیدابوالفضل حسینی، رئیس خانه فرهنگ ایران و اعضای انجمن خطاطان بلوچستان، اساتید برجسته خوشنویسی و جمعی از علاقه‌مندان و اصحاب رسانه حضور داشتند.
در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، سید ابوالفضل حسینی مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته طی سخنانی، به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی انجام شده توسط این نمایندگی فرهنگی در حوزه خوشنویسی، نقاشی و زبان فارسی، قرآن کریم و معارف اسلامی پرداخت.
وی از علاقه‌مندان دعوت کرد تا از امکاناتی که خانه فرهنگ ایران در کویته جهت ارتقای هنرهای خطاطی و نقاشی فراهم کرده، استفاده کنند.
در بخش پایانی این مراسم، به تمام هنرمندان آثار ارائه شده در این نمایشگاه، لوح یادبود و به تعدادی از آنها هدایایی ارزنده از سوی خانه فرهنگ ایران اهداء شد.
نمایشگاه خطاطی قرآنی به همت خانه فرهنگ ایران و همکاری انجمن خوشنویسان بلوچستان، به مدت سه روز متوالی دایر است.
فراهنگ ** 1085 ** 1071
کد N1309354

وبگردی