آفتاب
یورو 2016؛

شروع دلپذیر لاجوردی پوشان/خط و نشان ایتالیا برای مدعیان

شروع دلپذیر لاجوردی پوشان/خط و نشان ایتالیا برای مدعیان

تهران - ایرنا- تیم ملی فوتبال ایتالیا با برتری 2 بر صفر برابر تیم مدعی بلژیک، شروع دلپذیری در جام ملت های اروپا (یورو 2016) داشت .

به گزارش ایرنا، دیدار حساس تیم های ملی فوتبال ایتالیا و بلژیک از گروه پنجم جام ملت های اروپا امشب « دوشنبه شب » با قضاوت
«مارک کلتنبرگ» انگلیسی در شهر لیون برگزار شد و در نهایت ایتالیا با ارائه نمایشی منطقی به پیروزی 2 بر صفر رسید تا خود را در قواره یک مدعی نشان دهد.
بلژیک نیز که از سوی کارشناسان یکی از مدعیان تلقی می شود با تفکرات دور از انتظار «مارک ویلموتس» سرمربی خود، نتوانست با امتیاز زمین را ترک کند.
این دیدار با احتیاط از سوی دو تیم آغاز شد و پس از گذشت دقایقی تیم بلژیک با اتکاء به خط هافبک قدرتمند خود بر روند بازی تسلط پیدا کرد، اما در ایجاد فرصت گلزنی ناکام بود.
ایتالیا نیز که با روش 2-5-3 بازی می کرد به ضد حملات و حرکت از کناره ها دل بسته بود.
در دقیقه 32، پاس بلند و بی نقص «لئوناردو بونوچی» مدافع ایتالیا به «جیاچرینی» رسید و این بازیکن فرصت طلب به راحتی گل نخست این دیدار حساس را بری ایتالیا به ثمر رساند.
دو دقیقه پس از آن، «گراتزیانو پله» بخت مناسبی برای به ثمر رساندن گل دوم ایتالیا را به دست آورد که ضربه سر او با فاصله اندکی از کناره دروازه بلژیک بیرون رفت.
در نهایت نیمه نخست بازی با برتری یک بر صفر ایتالیا به اتمام رسید تا شاگردان «مارک ویلموتس» در بلژیک که یکی از مدعیان یورو 2016 محسوب می شوند، امید خود را به نیمه دوم معطوف کنند.
در نیمه دوم بلژیکی ها برای جبران گل خورده تلاش بیشتری به کار بستند و در دقیقه 52 فرصت مناسبی برای گلزنی ایجاد کردند که ضربه «رولو لوکاکو» با بدشانسی تبدیل به گل تساوی نشد.
یک دقیقه پس از آن، ارسال «کاندروا» با ضربه سر «پله» مهاجم ایتالیا همراه شد که «تینو کورتوآ» با واکنش تماشایی خود دروازه بلژیک را نجات داد.
در دقیقه 82، «دیوک اوریگی» مهاجم تازه وارد بلژیک فرصت خوبی برای گلزنی به دست آورد که ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.
در حالیکه بلژیکی ها برای رسیدن به گل تساوی حملات متعددی را طراحی می کردند، ایتالیایی ها در ضد حمله ای سریع توپ را به «گراتزیانو پله» رسانده و این مهاجم گل دوم ایتالیا را به ثمر رساند و پیروزی تیمش را قطعی کرد.
**ترکیب تیم ملی ایتالیا:
جیان لوییجی بوفون، مارکو بارزالی ، لئوناردو بونوچی ، کیلینی ، آنتونیو کاندروا ، مارکو بارولو ، دانیل دروسی(تیاگو موتا)، جیاچرینی، دارمیان(دیشیلیو)، پله و ادر(ایموبیله).
*سرمربی: آنتونیو کونته
**ترکیب تیم ملی بلژیک:
تینو کورتوآ، سیمان(فریرا کاراسکو)، تونی آلدرویلد ، فرمائلن ، فرتونگن ، اکسل ویتسل، راجا ناینگولان(دنیس مرتنز)، مروان فلینی ، کوین دی‌ برون ، ادن هازارد و روملو لوکاکو(اوریگی).
**سرمربی:مارک ویلموتس
در نخستین دیدار گروه پنجم، جمهوری ایرلند و سوئد به تساوی یک بر یک رسیدند.
جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خردادماه با حضور 24 تیم به میزبانی فرانسه آغاز شده است.
ورزشی**3783**شبس 1488 **
کد N1297576

وبگردی