آفتاب

سرو قامتان والیبال کشور الگوی سایر رشته های ورزشی

سرو قامتان والیبال کشور الگوی سایر رشته های ورزشی

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تمایلی برای تعیین مدیرعامل ندارند و هر زمانی بخواهند این کار انجام می شود.

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی در حاشیه جشن تحقق رویایی 52 ساله والیبال ایران در سالن همایش های صدا و سیما در جمع خبرنگاران افزود: هر دو باشگاه تمایل به سرپرستی اداره شدن دارند و هر موقع نیاز باشد، برای مدیر عاملی اقدام خواهد شد. اما باشگاه استقلال بحث دو شغله بودن مدیرعامل مطرح است و به دلیل منع قانونی باید سرپرست یکی را انتخاب تا حکم مدیر عاملی زده شود.
وزیر ورزش و جوانان درباره شرایط تیم های فوتبال گفت: نباید در باشگاه ها تعهدات اضافه ایجاد شود البته تیم ها نیز باید قدرتمند بسته شوند.
وی با بیان این که در دو سال گذشته گفتیم که باشگاه های باید بازیکنان مورد نیاز خود را پرورش دهند، گفت: باشگاه ها نباید حاصل زحمات دیگران را برداشت کنند. طبیعی است که بازیکنان نیز باید ارقام که در شان خودشان هست، دریافت کنند.
وزیر ورزش تاکید کرد: قیمت شکنی و روی دست همدیگر بلند شدن کار بسیار نا شایستی است، حال می خواهد آبی باشد یا قرمز؛ فرقی نمی کند. همه ملزم هستند که قوانین را رعایت کنند. البته هر تیمی که مشکل پیدا می کند، بلافاصله وزیر ورزش را به کم کاری و یا حمایت از تیم رنگ مخالف محکوم می کنند، در صورتی که این چنین نیست.
وی با بیان این که سال گذشته پرسپولیس شرایط خوبی نداشت و گفتند که من استقلالی هستم و امسال هم که استقلال کمی از دوران خوب خود دور بود، به طرفداری از قرمز محکوم شدم، گفت: البته تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر عنوان سوم را به دست آورد و در جام حذفی نیز به دیدار نهایی راه یافته بود. این عملکرد بدی نیست اما هر تیمی که ضعیف باشد از سوی دیگران، مرا به طرفداری و حمایت از تیم مقابل متهم می کنند.

**والیبال الگوی رشته های دیگر
محمود گودرزی همچنین در مراسم جشن تحقق رویایی 52 ساله والیبال گفت: پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بالاتر از هر رنگی است و تلاش ملی پوشان والیبال ایران نیز برای سرفرازی این پرچم و کشور بوده است. تبریک ویژه برای صعود والیبال به المپیک دارم که بعد از سالها تحقق یافته است و نشاط، شادی و امید را برای جامعه ایرانی همراه داشت.
وی تصریح کرد: امیدوارم در آینده نیز هدف گذاری فدراسیون، مربیان، ورزشکاران و تمامی اعضای خانواده والیبال برای کسب سکو و افتخارات بیشتر در جهان باشد و من از طرف دولت یازدهم قدرانی ویژه از ورزش والیبال ایران می کنم .
تحقق این رویا در سایه برنامه ریزی واقعی و مبتنی بر دانش شکل گرفته است و از توانمندی های به صورت درست در این مسیر استفاده شده است. تشکر ویژه از رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال و دستیارانش دارم که تلاش ارزنده و خردمندانه ای در انتخابی المپیک داشتند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: والیبال ایران کار نشدنی را انجام داد، چیزی که برخی مواقع به صورت یک آرزو تلقی می شد. امیدوارم تلاش ارزنده والیبال الگوی برای سایر رشته های ورزشی باشد. مربیان والیبال تنها بار فنی داشتند و سیاسی کاری انجام ندادند و امیدوارم دیگر رشته ورزشی نیز از والیبال الگو بگیرند و رفتار سیاسی نداشته باشند. زیرا سیاست به ورزش لطمه می زند.
وی تاکید کرد: تقدیر از والیبال به دو دلیل است نخست این که این رشته ورزشی سکوت 52 ساله را شکست و المپیکی شد و دوم این که رکورد سهمیه های ایران را در المپیک شکست به 59 سهمیه رساند.
کاروان ایران در المپیک 2012 لندن تنها 51 سهمیه داشت و فعلا به رکورد 59 رسیده ایم که احتمال افزایش هنوز وجود دارد. کاروان امسال به نام امام رضا (ع) مزین شده است و امیدوارم در المپیک نیز در کسب مدال ورزش ایران رکورد جدیدی به دست آورد.
در بخش بانوان نیز رکورد زده ایم و یک سهمیه نسبت به لندن بیشتر کسب کرده ایم و پرچمدار کاروان ایران در المپیک نیز از بانوان معلول است که موفق به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک شده است.
وزیر ورزش و جوانان در پایان صحبت های خود از مجریان و مفسران ورزشی خواست بجای استفاده از واژه «آسمان خراش ها» برای بازیکنان تیم ملی والیبال از واژه «سرو قامتان» استفاده کنند.
شبک **ورزشی(2)**1379 **1917
کد N1294121

وبگردی