آفتاب

مسابقات کیمیا علیزاده در المپیک دیدنی خواهد بود

مسابقات کیمیا علیزاده در المپیک دیدنی خواهد بود

فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی اعلام کرد مسابقات کیمیا علیزاده از ایران در المپیک بسیار دیدنی خواهد بود.

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایلنا، فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی به بررسی تکواندوکاران زن وزن 57 – کیلوگرم در  المپیک پرداخت و مدعیان مدال آوری در این بازی‌ها را معرفی کرد.

در این گزارش مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ین تکواندوکار این وزن، جید جونز معرفی شده است. درباره او نوشته شده: جید جونز توانست ارزشمندترین مدال را برای انگلیس در المپیک لندن کسب کند. او اولین مدال طلای تکواندو را برای انگلیس به دست آورد. البته نمی‌توان به طور قطع گفت که جونز این عملکرد را در ریو تکرار می‌کند زیرا او اخیرا با حضور رقیبانی همچون اوا کالوو گومز از اسپانیا به چالش کشیده شد. احتمالا بزرگترین ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بت در وزن 57 – کیلوگرم بین این دو تکواندوکار خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: گومز در سه مسابقه جهانی گرندپری توانست در فینال جونز را شکست دهد و در دو مسابقه غیر فینال دیگر نیز جونز را از پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رو برداشت. با این حال، در سال 2014 جونز در مسابقات گرندپری مکزیک قهرمان شد و لقب بهترین تکواندوکار زن سال را به دست آورد.

در این گزارش درباره کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایران این وزن آمده است: یکی از تکواندوکاران دیگری که مسابقات او دیدنی خواهد بود، کیمیا علیزاده از ایران است. او دوبار تاکنون جونز را شکست داده است که این دو مسابقه قهرمانی جهان در چلیابینسک و مسابقه گرندپری مسکو بوده است.

ورزشکاران اروپایی همچون جونز و گومز از سوی تکواندوکاران آسیایی و آفریقایی به چالش کشیده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. این تکواندوکاران می‌توانند رقیبان سرسختی برای جونز و گومز باشند و برای رسیدن به فینال آنها را دچار مشکل کنند.

 

کد N1288376

وبگردی