آفتاب
سازمان اطلاعات اوکراین اعلام کرد

15 طرح تروریستی علیه مسابقات یورو 2016 خنثی شد

15 طرح تروریستی علیه مسابقات یورو 2016 خنثی شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرش امروز خبر داد که سازمان اطلاعات اوکراین طرح حملات تروریستی به مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) در فرانسه را خنثی کرده است.

سازمان اطلاعات اوکراین در بیانیه ای که امروز (دوشنبه) منتشر شد اعلام کرد که یک مرد فرانسوی را از دسامبر 2015 زیر نظر داشته و فرصت داده تا وی پنج مسلسل، 2 راکت انداز و دیگر تسلیحات را خریداری کند. وی ماه گذشته میلادی در مرز اوکراین و لهستان دستگیر شد.
سازمان اطلاعات اوکراین هویت این فرد را فاش نساخت ولی اعلام کرد که او تحت تاثیر افکار راست افراطی بوده و قصد اجرای 15 حمله به پلها، خطوط راه آهن و دیگر زیر ساخت های مسابقات یورو 2016 را داشته است.
شبکه تلویزیونی یورو نیوز نیز در گزارشی گفت: فرانسوی بازداشت شده در اوکراین قصد داشته به مساجد و کنیسه ها نیز در فرانسه حمله کند... برنامه اصلی وی حمله به اهداف و برنامه هایی در حاشیه مسابقات یورو 2016 بوده است.
روزنامه فرانسوی فیگارو نیز به نقل از مقامات امنیتی اوکراین گزارش داد: هدف مظنون بازداشت شده مخالفت با سیاست های دولت فرانسه بویژه در زمینه پذیرش پناهجویان و همچنین گسترش اسلام و جهانی سازی بوده است.
به گزارش ایرنا،.فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه شب در گفت و گو با رادیو «فرانس انتر» به وجود تهدیدات امنیتی در زمینه برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) اذعان کرد و گفت: تهدید وجود دارد اما نباید از آن ترسید.
وی افزود: متاسفانه تهدید تروریستی وجود دارد و زمانی طولانی هم وجود خواهد داشت. همین امر بسیج 90 هزار نیرو را برای تامین امنیت برگزاری مسابقات، ضروری کرده است.
ایالات متحده آمریکا نیز به تازگی هشدار داده بود مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا 2016 در فرانسه، ممکن است هدف حملات تروریستی قرار گیرد.
مرحله نهایی مسابقات یورو 2016 در روزهای 10 ژوئن تا 10 ژوئیه (21 خرداد تا 20 تیر) و با حضور 24 تیم برتر قاره سبز در فرانسه برگزار می شود.
فرانسه در 13 نوامبر (22 آبان) گذشته برای نخستین بار در تاریخ خود هدف حمله های انتحاری قرار گرفت. در این حمله ها که گروه تروریستی «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.
اروپام**3092**1517
کد N1286497

وبگردی