آفتاب

ویژه برنامه های رادیو قرآن در ماه رمضان

ویژه برنامه های رادیو قرآن در ماه رمضان

تهران - ایرنا - شبکه رادیویی قرآن برای ماه مبارک رمضان ویژه برنامه هایی را برای لحظات معنوی این ماه میهمانی خدا در نظر گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا برنامه های 30 قسمتی رادیو قرآن برای ماه مبارک رمضان در حوزه های مختلف آموزش، تفسیر و ویژه برنامه های پیش بینی شده است.

** حدیث آرزومندی، برنامه ویژه سحر
ویژه برنامه سحرگاهی رادیو قرآن با عنوان حدیث آرزومندی در سحرگاهان میهمان سفره های شنوندگان رادیو قرآن خواهد بود.
این برنامه به کارشناسی محسن میرباقری استاد حوزه و دانشگاه، از ساعت 2:30 تا 4:30 صبح پخش می شود و شامل بخش هایی چون شرح و پخش دعای ابوحمزه ثمالی، دعای سحر، پخش دعای مجیر، تعمق و تدبر در آیات قرآن است.

** صدای ربنا، برنامه ویژه افطار
صدای ربنا ویژه برنامه افطار شبکه رادیو قرآن است که از ساعت 20:15 تا 21:15 با پخش قطعات مناجات، ابتهال، تواشیح و ادعیه و نیز پخش زنده کرسی تلاوت قرآن کریم از مصلای تهران بار دیگر مهمان خانه های شنوندگان خواهد بود.

** پخش دعای افتتاح
در شب های ماه مبارک رمضان دعای افتتاح هر شب از ساعت 20:55 از طریق رادیو قرآن پخش می شود.

** طرح تابستانی قرآن، کتاب زندگی
طرح تابستانی رادیو قرآن که چند سالی است با عنوان «قرآن، کتاب زندگی» بر روی آنتن می رود، امسال نیز در طول سی روز ماه مبارک، با دو ویژه برنامه ثابت در قالب 30 نکته از 30 جزء قرآن در ماه مبارک رمضان پخش می شود.
ویژه برنامه های قرآن، کتاب زندگی در ماه رمضان امسال با شعار «به رنگ خدا درآییم» در نوبت صبح از ساعت 9:15 تا 10 و در نوبت عصر نیز از ساعت 17:05 تا 18:30 به صورت زنده برای شنوندگان رادیو قرآن پخش می شود.
محور و رویکرد اصلی فعالیت این دو برنامه نیز پرداختن به موضوعات سبک زندگی قرآنی و نوجوانان است و مباحثی از شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در آن اشاره می شود.

** ترتیل خوانی روزانه قرآن کریم
جدول پخش ترتیل در رادیو قرآن شامل ساعت پنج بامداد با صدای استاد عبدالعزیز عکاشه، به مدت 60دقیقه ساعت 11:30 با صدای استادان محمدحسین سبزعلی، احمد ابوالقاسمی و محمدحسین سعیدیان به مدت 60دقیقه و نیز در ساعت 19:15 با صدای اساتید مختلف (سی جزء، سی قاری) به مدت 60دقیقه و ساعت 24 با صدای استاد خلیل حصری و ترجمه با صدای مرحوم قادرپناه به مدت دو ساعت می باشد.

** نمایشگاه بین المللی قرآن
برنامه «شهر قرآن» امسال نیز با حضور عوامل برنامه ساز از گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن در محل بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به صورت زنده پخش خواهد شد.
به همین جهت رادیو قرآن ضمن استقرار غرفه و تهیه فضای لازم برای استودیو پخش زنده، تلاش دارد تا هر شب از ساعت 21:15 تا 22:20 تمامی اخبار و فعالیت های نمایشگاه بین المللی قرآن را به صورت بسته های کوتاه خبری، گفت و گو با مسئولان و مردم بازدید کننده به اطلاع شنوندگان خود برساند.

** پوشش محافل و شب های نورانی مصلی
برنامه محافل انس با قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان نیز در قالب تولید و پخش محافل شبهای ماه مبارک رمضان در رادیو قرآن دنبال می شود که تمامی این محافل ضبط و در قالب برنامه های تولیدی ساعت 21:15 پخش خواهند شد.

** آموزش قرآن
دوره های آموزش 30 قسمتی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم هر روز از ساعت 11:15 تا 11:25 به کارشناسی استاد اخوان اقدم، آموزش تجوید به کارشناسی استاد سیدمحسن موسوی بلده از ساعت 15:35 تا 15:55 و آموزش حفظ قرآن در 30 قسمت شامل آموزش مقدمات، شرایط و کلیات حفظ به کارشناسی استاد مهدی بحرالعلوم در برنامه قرآن کتاب زندگی ساعت 17:05 پخش می شود.
همچنین آموزش احکام روزه به کارشناسی حجت الاسلام محمدرضا مشایخی ساعت 13:20 به مدت پنج دقیقه و همچنین آموزش قرائت نماز به کارشناسی استاد سیف ساعت 12:50 به مدت پنج دقیقه، هر کدام در سی قسمت طراحی و در ماه مبارک رمضان پخش خواهند شد.

** تفسیر و معارف قرآن
رادیو قرآن به منظور بهره مندی از معارف قرآن کریم در ماه بهار قرآن، سی برنامه تفسیری از آیت الله ضیا آبادی در قالب برنامه «در مکتب وحی» ساعت 18:35 به مدت 20 دقیقه، آماده کرده است.
تفسیر قرآن آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی با موضوع انسان در قرآن ساعت 22:20 به مدت 35 دقیقه پخش می شود و 30 برنامه با سرفصل اخلاق قرآنی بر اساس حدیث امام صادق (ع) در موضوع جنود عقل و جنود جهل بر اساس مستندات قرآنی در برنامه «مسیر روشن» به کارشناسی استاد میرباقری ساعت 10:40 به مدت 15 دقیقه بر روی آنتن می رود.
تولید سی برنامه آشنایی با علوم قرآنی در برنامه «روشنا» نیز به کارشناسی مجید معارف ساعت 12:30 به مدت 15 دقیقه هر روز، از دیگر برنامه های گروه علوم قرآنی رادیو قرآن در ماه رمضان خواهد بود.

** تازه های تلاوت
برنامه های تلاوت نیز در رادیو قرآن علاوه بر پخش ترتیل، شامل تلاوت های شاهکار در ساعت 10 صبح هر روز از استادان بزرگ قرائت قرآن کریم می شود. ساعت 23 هر شب نیز تلاوت ناب قاریان صاحب سبک پخش می شود. تلاوت قاریان برجسته ایرانی 9 صبح تا 9:15 هر روز در ماه رمضان پخش می شود. برنامه پخش تلاوت قرآن رأس هر ساعت هم در رادیو قرآن طی ایام ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

** رادیو تلاوت
پخش تلاوت های ناب و گلچین شده ویژه ماه مبارک رمضان از قاریان ایرانی و غیر ایرانی رأس هر ساعت در رادیو تلاوت، از برنامه های این شبکه است و برنامه ویژه سحر «حدیث آرزومندی» از رادیو تلاوت پخش می شود و از ساعت 24 تا 6 بامداد برنامه های رادیو قرآن بر روی رادیو تلاوت نیز رله می شود.
فراهنگ**1003** 1568
کد N1284622

وبگردی