آفتاب

دیدار رئیس نمایشگاه کتاب مکزیک با صالحی

دیدار رئیس نمایشگاه کتاب مکزیک با صالحی

اولیسس کانچولا سفیر مکزیک در ایران و ماریول شولتز رئیس نمایشگاه کتاب مکزیک با سید عباس صالحی رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار اولیسس کانچولا سفیر مکزیک در ایران با اشاره به حضور هیات نویسندگان مکزیک در نمایشگاه کتاب تهران گفت: جمعی از بهترین نویسندگان، ناشران و فعالان فرهنگی کشرو مکزیک در نمایشگاه تهران حضور دارند و در تلاش هستیم برنامه‌‌ها و تعاملات فرهنگی خود را در حوزه‌های مختلف توسعه دهیم.

وی افزود: کشور مکزیک علاقمند به حضور در فعالیت‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران است و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده ارتباطات بیشتری داشته باشیم.

همچنین در این نشت ماریول شولتز، رئیس نمایشگاه (گوادالاخارا) با بیان اینکه نخستین بار است به ایران سفر می‌‌کند، گفت: حضور امروز ما در نمایشگاه کتاب قدم بزرگی برای افزایش تعاملات و مراوده‌های فرهنگی دو کشور در حوزه‌های بین المللی و کتاب است.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب گوادالاخارا یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های مکزیک است که هر ساله با حضور ناشران بزرگ امریکایی لاتین و امریکای مرکزی همچنین حدود پنجاه دو کشور شرکت کننده برگزار می‌‌شود.

شولتز این نمایشگاه را فرصتی برای تفکر و اندیشه اهالی فرهنگ دانست و گفت: ما این نمایشگاه را جشنواره در جشنواره می‌‌دانیم چون برنامه‌های متنوعی برای دیدار و گفت‌وگوی نویسندگان و ناشران به وجود می‌‌آورد.

رئیس نمایشگاه گودالاخارای مکزیک با اشاره به آمار و ارقام گفت: ما هر ساله در سه روز نخست حدود ۲۰ هزار کتاب می‌‌فروشیم و در مدت چهار روز برپایی نمایشگاه حدود ۴۰۰ هزار جلد کتاب به فروش می‌‌رسد.

در ادامه این نشست که به همت اداره کل مجامع تشکل‌‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد، سید عباس صالحی نیز به ارایه آمار و ارقام درباره این نمایشگاه پرداخت.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

کد N1244091

وبگردی