آفتاب

موسیقی محلی ایران گنجی گران‌بهاست

موسیقی محلی ایران گنجی گران‌بهاست

رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: برگزاری جشنواره‌ی موسیقی نواحی از هر جهت به نفع موسیقی کشور است و خوشحالم که مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که باید قدر این موسیقی را دانست.

به گزارش ایلنا؛ علی رهبری اظهار کرد: برگزاری جشنواره از هر جهت، کار پسندیده‌ای است و بسیار خوشحالم که مسؤولان در تهران به این نتیجه رسیده‌اند که باید قدر این موسیقی را دانست و چه خوب است که این جشنواره در شهری به‌جز تهران برگزار می‌شود.

او با اشاره به این‌که خودش در سنین نوجوانی و با موسیقی سنتی، کارش را آغاز کرده و علاقه‌ی زیادی به ویولن و نی دارد، ادامه داد: یادم هست که تقریبا 15 یا 16 سال داشتم که با آقای حسن ناهید به اصفهان رفتیم و آنجا به ما گفتند که در یک روستا، شخصی هست که گوشه‌هایی را می‌شناسد که هیچ‌کس دیگری آن‌ها را کشف نکرده و ما برای این‌که آن گوشه‌ها را یاد بگیریم، باید به آن روستا می‌رفتیم.

این استاد موسیقی و رهبر ارکستر گفت: من متوجه هستم که این جشنواره چه اهدافی دارد و امیدوارم کسانی‌ که این جشنواره را برگزار می‌کنند به اهداف خود برسند، چون موسیقی نواحی و محلی ما مانند یک گنج گران‌بهاست و باید آن را شناخت و از آن محافظت کرد.

نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با دبیری ایرج نعیمایی از 17 تا 21 اردیبهشت‌ماه در شهر کرمان برگزار می‌شود.

کد N1227309

وبگردی