آفتاب

مشکلی که اگر حل شود پرسپولیس می‌تواند به قهرمانی برسد

مشکلی که اگر حل شود پرسپولیس می‌تواند به قهرمانی برسد

پرسپولیس هنوز هم شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تا پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر، پرسپولیس در رده سوم لیگ قرار دارد. شاگردان برانكو فاصله 4 امتیازی با استقلال كه صدرنشین است دارند و جبران كردن این فاصله 4 امتیازی كار غیر ممكنی نیست. پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول و سبقت گرفتن از استقلال 7 هفته فرصت دارند و این فاصله 4 امتیازی حتی ممكن است در دو هفته جبران شود.
پرسپولیسی ها در این فصل بزرگ ترین مشكلی كه داشته اند، تعداد گل های زیادی بوده كه خورده اند. آن‌ها در فصل جاری یكی از بدترین خط دفاع‌ها را داشته اند و جزو تیم هایی هستند كه بیشترین گل خورده را دارند. جالب است كه شاگردان برانكو با 33 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارند اما با 24 گل خورده، جزو بدترین تیم‌ها از نظر كار دفاعی هستند. این مشكلی است كه خود برانكو هم می‌داند بزرگ ترین ضعف تیمش در فصل جاری است.
البته عملكرد ضعیف كار دفاعی پرسپولیس بیشتر به خاطر مشكل این تیم در دروازه است و شاید در تعداد قابل توجهی از گل های خورده این تیم، دروازه بان نقش بیشتری از خط دفاع داشته است. اما به هر حال این عملكرد و كار دفاعی پرسپولیس است كه زیر سوال رفته و حالا اگر این مشكل حل شود، پرسپولیس راحت تر می تواند به صدر جدول برسد.
نكته نگران كننده درمورد خط دفاع پرسپولیس این است كه برانكو در اردوی نوروزی تیمش هم تلاش زیادی كرد كه این مشكل حل شود اما نتیجه بازی دوستانه پرسپولیس نشان می دهد این مشكل همچنان پابرجاست. پرسپولیس در اردوی عمان خود یك بازی دوستانه مقابل العروبیه عمان برگزار كرد كه این دیدار را با نتیجه 6-4 برد. 4 گلی كه سرخپوشان در این دیدار خوردند برای كادر فنی تیم نگران كننده بود. نتیجه این مسابقه نشان می داد پرسپولیس همچنان در خط حمله قوی است و هنوز در دفاع مشكلات خود را دارد.
برانكو از ابتدای فصل تا به حال در دفاع میانی خود تركیب های مختلفی را امتحان كرده است. یك بار زوج بنگر و ماریچ، یك بار زوج بنگر و اومانیا، بار دیگر زوج نورمحمدی و ماریچ و یك بار هم زوج ماریچ و اومانیا به میدان رفته اند تا برانكو به تركیب ایده آلش برسد. اما مرد كروات هنوز نتوانسته به تركیب دلخواه برسد.
حالا فقط 7 مسابقه دیگر از لیگ باقی مانده و اگر پرسپولیس در این مسابقات باقی مانده بتواند عملكرد خط دفاع خود را كمی بهتر كند، سرخپوشان می توانند راحت تر به هدف خود كه قهرمانی است برسند.
43 43

کد N1181125

وبگردی