آفتاب
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

۶٨ هزار نفر درخراسان شمالی اقامت کردند/تشریح خدمات سفر

۶٨ هزار نفر درخراسان شمالی اقامت کردند/تشریح خدمات سفر

بجنورد - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: از ٢٧ اسفندماه ۹۴ تا ششم فرودین ماه امسال ۶٨هزار و۵٢۶ نفر مسافر در خراسان شمالی اقامت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سویدانلویی شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ٨١٨ نفردر هتل‌ها، هزار و١۴٠نفر در مهمان پذیرها، هزار و٣٠٣ نفر در خانه‌های مسافر، ١۴هزار و ٩٣۴ نفر درتاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، دو هزار و ۶٢٨ نفر در مهمان سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی، ۴٧هزارو ٧٠٣نفر در چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوار و خیابان‌ها در١٣هزار و ٩٩۵ تخته چادر اقامت کردند.

وی با اشاره به انجام ٩٠۶بازدید نظارتی طی این مدت گفت:٢٧٣مورد بازدید از مراکز اقامتی، ٢٩٣مورد از مجتمع‌های بین راهی، ٣١مورد از دفاتر خدماتی مسافرتی و ٣٠٩مورد بازدید از مراکز اقامتی موقت صورت گرفته است.

سویدانلویی افزود: همچنین طی این بازدیدها تعداد ١۶مورد تشویق، ۶٠مورد تذکر و ٢٧فقره اخطار کتبی به مراکز اقامتی و پذیرایی در خراسان شمالی داده شده است.

دبیر ستاد اجرائی ستاد سفر استان اظهار کرد: در این مدت ۵۴ مورد شکایت از مراکز پذیرایی صورت گرفته که از این تعداد ۴٢مورد در حال بررسی و ١٢مورد در دست اقدام است.

سویدانلویی گفت: از ٢٧اسفندماه ۹۴ تا ششم فرودین ماه جاری ٧٣هزار و ۵٨٢ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی بازدید کردند.

وی افزود: ٣١هزار و ٢٨بازدید از مراکز تاریخی فرهنگی، ۴٢هزار و٢۴٢بازدید از مراکز طبیعی و٣١٢ بازدید نیز از جاذبه‌های دست ساز استان صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری خراسان شمالی اضافه کرد: تنها در ششم فرودین ماه جاری ١١هزار و ۴٨٨نفر در هتل‌ها، مهمان پذیرها، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و مهمان سراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی اقامت داشتند.

وی گفت: همچنین در این روز ٩٨بازدید نظارتی از مراکز افامتی، رستوران‌ها و مراکز بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی مراکز اقامتی موقت انجام شده است.

سویدانلویی اظهار کرد: طی بازدیدهای ششم فرودین ماه جاری، هشت مورد تشویق، هشت مورد تذکر و سه مورد اخطار کتبی به این مراکز داده شد.

به گفته وی در ششمین روز از عید نوروز٩ مورد شکایت از مراکز پذیرایی ارسال شد که پنج مورد در حال بررسی و چهار مورد در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در این روز ٢٣هزار و ٣١٩ نفر از مراکز تاریخی فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی و دست ساز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۲۸ هزار نفر جمعیت در مسیر جاده آسیایی قرار گرفته که سالانه در ایام نوروز و تابستان میلیون‌ها مسافر و زائر از این مسیر به سمت مشهد مقدس و بالعکس تردد می‌کنند.

کد N1179299

وبگردی