آفتاب

شورش در زندان مکزیک ده‌ها کشته داد

شورش در زندان مکزیک ده‌ها کشته داد

شورش و آتش‌سوزی در یکی از زندان‌های مکزیک در نزدیکی «مونته‌ری» در شمال این کشور 49 کشته به جای گذاشته است.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جیمی رودریگز»، شهردار استان «نوئوو لئون» گفته است که در جریان درگیری خشونت‌آمیز که بین دو گروه رقیب در زندان «توپو چیکو» رخ داد، 12 نفر نیز مجروح شدند.

وی در بیانیه خود گفت که یکی از اعضای کارتل «زتاس» از خشن‌ترین باندهای مواد مخدر در مکزیک رهبری یکی از گروه‌های درگیر را بر عهده داشته است. همچنین رهبر گروه دیگر «خورخه آیوان هرناندز کانتو» که عضو کارتل «گلف»، معرفی می‌شود، بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، هنوز معلوم نیست هیچ یک از این دو نفر جزو قربانیان هستند یا نه و مسئولان زندان می‌گویند که وضعیت تحت کنترل است و هیچیک از زندانیان فرار نکرده‌اند.

جمعیت زیادی از خویشاوندان زندانیان جاده‌های اطراف زندان را مسدود کرده‌ و ضمن ابراز نگرانی نسبت به سرنوشت آنها، خواستار اطلاعات بیشتر در مورد اقوام خود شده‌اند.

رودریگز گفت که درگیری حوالی نیمه شب آغاز شد و 30 تا 40 دقیقه طول کشید که در طول آن گروه های رقیب یک انبار را به آتش کشیدند.

وی گفت همه کشته‌ها زندانیان مرد بوده‌اند و حال پنج نفر از زخمی‌ها وخیم است. همچنین در این درگیری هیچ سلاحی به کار نرفته است.

بنابر این گزارش شمار قربانیان پیش‌تر 52 نفر اعلام شده بود.

انتهای پیام

کد N1141985

وبگردی