آفتاب
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی:

شرط لازم برای حضور فرش ایرانی در بازارهای جهانی نوآوری است

شرط لازم برای حضور فرش ایرانی در بازارهای جهانی نوآوری است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی نوآوری را شرط لازم برای حضور فرش ایرانی در بازارهای آمریکا دانست.

هادی مخملباف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، گفت: بافت فرش باید بر اساس اصالت و سلیقه مشتری صورت گیرد و صادرات آن به بازارهای آمریکا نیازمند نوآوری است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندی به فرش دستباف ایرانی در بازارهای آمریکایی بسیار زیاد است و لغو تحریم‌های صادرات فرش برای شهروندان آمریکایی نوید خوشی است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی با اشاره به حضور نداشتن ایران در بازار آمریکا طی چند سال گذشته، تاکید کرد: در این مدت رقبای ایران بازار را به دست گرفته‌اند و ایران باید تلاش کند تا با تولیدات باکیفیت و متناسب با سلیقه مشتریان این عقب افتادگی را جبران کند.

وی از جایگاه ویژه فرش استان در کشور و جهان خبرداد و گفت: یکی از سبک‌های فرش تولیدی استان بافت فرش‌های عشایری بوده که از تنوع طرح و رنگ بسیاری برخوردار است.

مخملباف خاطرنشان کرد: فرش‌های تمام ابریشم با نقشه‌های قدیمی ضمن حفظ اصالت نیاز به نوآوری دارند تا بتوانند قابل رقابت در بازارهای جهانی و آمریکایی باشند.

وی در خصوص قیمت تمام شده فرش‌های دستباف ایرانی، اظهار کرد: علاوه بر کیفیت یکی دیگر از شاخصه‌های رقابت قیمت تمام شده است و این قیمت باید به گونه‌ای تنظیم شود که قابلیت رقابت‌پذیری داشته باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی با اشاره به لزوم مدیریت قیمت فرش، عنوان کرد: رتبه‌بندی قیمت فرش و مدیریت آن باید با توجه به کسانی که فرش فاخر و ظریف خریداری می‌کنند و جامعه آماری اصلی فرش شامل کسانی که فرش‌هایی با قیمت مناسب را تهیه می‌کنند، صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هر کدام از مکان‌ها و نقاط بافت فرش در خراسان رضوی یک برند جهانی محسوب می‌شوند و هر برند نیز با ازدحام طرح‌های متنوع روبه‌روست.

مخملباف در خصوص سفارش پذیری بیان کرد: خراسان رضوی به دلیل داشتن سابقه طولانی در بافت فرش‌های بزرگ پارچه قابلیت سفارش پذیری خوبی دارد و بافندگان فرش استان می‌توانند فرش سفارش داده شده را به موقع و با ظرافت تعیین شده به مشتری تحویل دهند.

انتهای پیام

کد N1112755

وبگردی