آفتاب

معرفی مراکز خرید استانبول

معرفی مراکز خرید استانبول

اگر می‌خواهید خریدهای شگفت‌انگیزی داشته باشید حتما سفر به استانبول را جزو الویت‌هایتان قرار دهید...

اگر می‌خواهید خریدهای شگفت‌انگیزی داشته باشید حتما سفر به استانبول را جزو الویت‌هایتان قرار دهید، البته این به سلیقه شما بستگی دارد که بخواهید خریدهایتان را از مغازه های سطح شهر و بازارهای سنتی  که اتفاقا اجناسی با قیمت مناسب دارند تهیه کنید و یا سری به مراکز تجاری بزرگ این شهر بزنید. در واقع ترکیه در کنار جاذبه های گردشگری و تاریخی که از گذشته تا به حال دارد، مراکز خرید متعددی با امکانات خاص را فراهم کرده است تا به قطب خرید تبدیل شود.
در این مطلب مراکز تجاری مهم شهر استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد که قطعا خواندنشان خالی از لطف نیست و راهنمای خوبی برای سفر آینده شما به استانبول خواهد بود، پس با ما ما همراه باشید:

مرکز خرید مال استانبول

مرکز خرید مال استانبول یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول است که شامل 5 ساختمان بزرگ با 83 عدد پله برقی و 42 عدد آسانسور می باشد که بوسیله مسیرهای خاصی که در وسط این برج ها طراحی شده به یکدیگر متصل شده اند. این مجموعه، میزبان تعداد بسیاری از برندهای مهم جهان است بطوریکه چشم هر مسافری را به خود جلب می‌کند. در این مرکز تجاری بیشتر از 350 مغازه، رستوران های مختلف، پارک مخصوص گالری‌های نقاشی و ...  قرار گرفته است.

مرکز خرید ایستینیه پارک

ایستینه پارک یک مرکز خرید بزرگ با حداقل 300 مغازه است که شامل بهترین برندهای ترکیه ای و جهانی ، کافه ها و رستوران های منحصر بفرد است. اگر اهل دیدن فیلم و تئاتر باشید کمپانی آی مکس (IMAX) اولین سالن سینمای خود را در ترکیه در اینجا راه انداخته که بسیار دیدنی است. اگر برندباز هستید حتما سری به ایستینه پارک بزنید اینجا خوراک شماست. دولچه اند گابانا، دیور، پرادا، فندی، هوگو باس، زارا، منگو و دبنهامز از جمله برندهایی هستند که د راین بازار می توانید سراغشان بروید.البته بیشتر برندهای لوکس و خاص این بازاربیرون و در قسمت فضای باز واقع شده‌اند که از طبقه بالا می توانید به آن دسترسی داشته باشید. خیابانی که این مارک های بزرگ در آن قرار گرفته اند همانند یک میدان شهری طراحی شده است که برندهای لوکس دنیای مد مانند بربری، گوچی، میومیو و لوئیس ویتون در کنار چند رستوران بین المللی  در آنجا هستند.

مرکز خرید زورلو

اگر به دنبال خرید کالاهای لوکس هستید، بهتر است سری به این مرکز تجاری با 180مغازه نیز بزنید، مرکزی بزرگ با حضور برندهای مطرح و گران‌قیمت همانند ولنتینو، دلچه اند گابانا، سنت لورن، تیفانی، دیور، لوویس ویتون و ...
علاوه بر تمامی این موارد این مرکز برای باراول میزبان شرکت اپل در ترکیه بوده است.هم اکنون نیز جدیدترین محصولات اپل را می‌توانید از این مرکز خرید تهیه کنید. وجود رستوران های بین المللی در کنار غذاخوری‌ها و فست فودهای محلی ترکیه چهره جذابی را به فضای خوراکی این مجموعه داده است. یادتان باشد اگربه اینجا رفتید حتما؛ غذاهای مخصوص ایتالیایی را هم تست کنید.

مرکز خرید کانیون

این مجتمع که در سال 2006 بازگشایی شده است دارای 160 مغازه و 9 سالن سینمایی و بزرگترین سالن ورزشی بدنسازی است که در منطقه Buyukdere استانبول قرار گرفته است. برندهای لوکس خارجی با مسالمت در کنار برندهای کاملا ترکیه‌ای قرار گرفته اند. معماری خاص این مجموعه باعث شده که این مرکز تجاری برنده جوایز زیادی شود. دقت کنید این مجموعه همانند مراکز خرید دیگر سربسته نیست. وجود دفاتر کاری و محل‌هایی برای اقامت افراد در این مجتمع باعث شده زندگی در این منطقه بسیار خوب در جریان باشد و افراد دیگر نیازی به رفتن به جاهای دیگر برای رفع نیازهای مختلف‌شان نداشته باشند. علاوه بر این موارد، سالن های ورزشی مختلف، سینما، تئاتر، حضور برندهای مختلف، راه های ارتباطی بین این طبقات و ... همگی جذابیت‌های ویژه‌ای به این مجموعه داده‌اند.

مرکز خرید پالادیوم استانبول

اشتباه نکنید! این پالادیوم همان پاساژ لوکس واقع در زعفرانیه تهران نیست، این مرکز خرید در قسمت آسیایی استانبول قرار گرفته که در آن انواع برندهای ترکی و بین المللی در یک فضای خوب فعالیت می کنند. علت اصلی شهرت این مرکز تجاری به خاطر معماری خاصش هست که به شکل یک کره گرد شیشه‌ای درست شده است. پس اگر به منطقه آسیایی استانبول رفتید حتما از این بازار که در منطقه آتا شهیر واقع شده بازدید کنید.
پالادیوم با سرمایه 230 میلیون دلاری در سال 2008 افتتاح شد.این شاهکار مدرن معماری 190 مغازه دارد که باعث شده به یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول تبدیل شود. برندهایی مانند تامی هیلفیگر، زارا ، پیر کاردین و همچنین شعبه های اوت لت آدیداس و گپ در این مرکز فعال هستند. پالادیوم به عنوان یکی از مراکز لوکس و متنوعی که در استانبول هست بجز مغازه‌ها شامل سالن تئاتر، کافه و یک فودکورت بزرگ با بیش از 20 رستوران است.

مرکز خرید آک مرکز

در سال 1996 برنده بهترین طراحی و معماری شده است، 246 مغازه در این مجتمع وجود دارد که شامل مغازه‌هایی برای پوشاک بانوان، آقایان و کودکان، منسوجات، محصولات الکترونیکی، محصولات ارتوپدی، لوازم التحریر، ورزشی، کیف وکفش، عینک و سایر مشاغل همانند آرایشگاه‌های مختلف، بانک ها، صرافی ها، خیاطی، فروشگاه بزرگ حیوانات خانگی و در نهایت سوپرمارکت است.

مرکز خرید ترامپ تاورز

در روز 19 ماه آوریل سال 2012 مرکز خرید ترامپ تاورز مال در شهر استانبول با 175 فروشگاه، رستوران و زمین بازی -همگی به مساحت 43600 مترمربع- شروع به فعالیت کرده است.
ترامپ تاورز استانبول شامل 2 برج متصل به هم است که یکی از آنها اداری/تجاری و دیگری مسکونی است که در آن بیش از 200 واحد مسکونی وجود دارد. این مجموعه در خیابان شیشلی احداث شده است و همانطور که از نام آن پیداست متعلق به میلیاردر معروف آمریکایی دونالد ترامپ می باشد. جالب اینجاست که ترامپ تاورز استانبول اولین مرکز تجاری ای است که دونالد ترامپ در اروپا احداث کرده است.

مرکز خرید فروم استانبول

فروم یکی از بزرگترین مراکز خرید در قسمت اروپایی شهر استانبول است، در این مجموعه 5000 نفر مشغول به کار شده‌اند و 280 برند داخلی و خارجی در کنارهم مشغول به فعالیت هستند. می‌توان تعداد افراد بازدیدکننده از این مجموعه در سال را چیزی بیش از 20 میلیون نفر تخمین زد.
شعبه هایی از برندهای مطرح همچون زارا،  ام اند اس، سی اند ای و ... در اینجا حضور دارند، پارکینگ این مجموعه گنجایش 5500 وسیله نقلیه را دارد. اگر میخواهید از بلندترین ارتفاع، تنگه بسفررا ببینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به بالاترین قسمت این مجموعه بروید، چرا که فروم  یک آسمان‌خراش بزرگ در کنار این تنگه است. نقطه تمایز این مجموعه نسبت به سایر مراکز وجود آکواریوم و تونلی است که در زیر آب قرار گرفته‌اند. معماری خاص این تونل 270 درجه ای باعث شده است فضای فوق العاده ای ایجاد کند تا بازدیدکنندگان این حس را داشته باشند که در قعر دریا در کنار آبزیان مختلف هستند.

مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید جواهر استانبول دومین پاساژ بزرگ در دنیا است. 620000 مترمربع شامل 6 طبقه که هزینه‌ای بالغ بر 250 میلیون دلار برای ساختش صرف شده است. 280 مغازه در کنار 34عدد فست فود و 14 عدد رستوران خاص در این مجموعه گنجانده شده‌اند. بالاترین طبقه این مجموعه جایی برای اتاق‌های نمایش لباس و جدیدترین‌های مد و فشن است.همچنین این مرکز تجاری شامل 12 سالن نمایش و تئاتر مجهز به تکنولوژی imax 3d ، سالن نمایش مخصوص کودکان، سالن بولینگ و ... است. برندهای مطرحی که در اینجا نیز شعبه خود را دایر کرده‌اند عبارتند از: اسپریت، زارا، آدیداس، لویز، ریباک، ناین وست، استارباکس، برگرکینگ، مک دونالد، کی اف سی پیزاهات و ...

مرکز خرید آستوریا استانبول

اگر به دنبال اسپا، فیتنس و شنا هستید، به شما توصیه می‌کنیم حتما به اینجا بروید چون سالن‌های مجزایی برای هرکدام از این موارد ساخته شده است که شما می‌توانید درعین حالی که برای خرید و گشت و گذار به این مجموعه می روید، از خدمات تندرستی نیز استفاده کنید؛ البته کار به اینجا ختم نمی‌شود، 25000 مترمربع فضای اختصاص داده شده به برندهای مختلف با 110 مغازه، 49 متر آتریوم (فضای بزرگ و باز وسط ساختمان که توسط شیشه پوشیده شده است) و گنجایش 800 وسیله نقلیه در پارکینگ به همراه رمپ‌های عریض و تحویل نیز از امکانات دیگر این مجموعه است.

مرکز خرید نیشان تاشی

این مرکز خرید در فاصله بسیار کمی از میدان تکسیم قرار گرفته. شاید به جرات بتوانیم بگوییم مد و زیبایی از این مرکز به دیگر جاها صادر می شود. مهمترین برندهای تجاری معتبر در اینجا شعبه دارند. این مرکز خرید 150 مغازه دارد که مهمترین برندهای داخلی و خارجی، کافه‌های معروف دنیا و رستوران های خاص قرار گرفته است.
در گذشته در این منطقه مسابقات تیراندازی با حضور شاه کشور برگزار می شده است اما در زمان عبدالحمید پادشاه کشور ترکیه، این منطقه به عنوان مکانی برای پذیرایی از مهمانان جشن عروسی خواهرش که دو هفته به طول کشیده است انتخاب می‌شود، دقیقا جایی که هم به کاخ دولماباغچه و هم یلدیز نزدیک بوده است.

مرکز خرید سفیر

این مجموعه یکی از بلندترین ساختمان‌های تجاری ترکیه شناخته شده است که معماری آن سازگار با محیط زیست است و در آن از فرایند ذخیره‌سازی انرژی استفاده شده است. همچنین باغ‌های کوچکی که در این ساختمان تعبیه شده است هوای تازه را به محیط انتقال می دهد. علاوه بر این شیشه های این ساختمان به گونه‌ای است که از طریق منافذی که دارند هوای بیرون را گرفته و به داخل هدایت می‌کنند و به این ترتیب محیطی سربسته با هوای بیرونی ولی بدون هرگونه صدایی ایجاد شده است.علاوه بر این سالن بزرگ گلف مخصوص گلف بازان درست شده است. در اینجا نیز برندهای لوکس خودنمایی میکنند؛ علاوه بر این مورد، محل اقامتی که در این مرکز تعبیه شده است نیز ویژگی‌های خاص خود را داراست.

جهت رزرو تور استانبول همکاران ما در آفتاب تراول آماده راهنمایی شما هستند:  88559925
کد N1023197

وبگردی